چگونه توانستم با حرکات ریتمیک بر رشد مهارت های اداری حرکتی کودکان اول دبستان شهید حسین حدادی تاثیر بگذارم ؟ |
کد مقاله : 1007-CNF |
نویسندگان |
زهرا اکبری * سازمان آموزش و پرورش ،دبیر تربیت بدنی |
چکیده مقاله |
روش این تحقیق از نوع تحقیقات نیمه تجربی و از نظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی می باشد که پس از انتخاب افراد واجدالشرایط برای شرکت درتحقیق به عنوان نمونه ی تحقیق ،در یک طرح تحقیق پیش آزمون _پس آزمون با گروه کنترل اجرا شد.جامعه ی آماری شامل کودکان دختر ۷سال استان قزوین است که طی یک سال گذشته در کلاس های آموزشی رشته ی ورزشی به طور مداوم شرکت نکرده بودند و از طریق نمونه گیری در دسترس نمونه تحقیق شامل ۳۰ نفر کودک ۷ساله انتخاب شدند .شرکت کنندگان در تحقیق به صورت تصادفی به دو گروه کنترل (۱۵نفر) و تمرین ریتمیک (۱۵نفر) تقسیم شدند. پس از شرکت در پیش آزمون گروه کنترل به فعالیت های روزمره خود پرداخته اما گروه ریتمیک به مدت ۸ هفته وهرهفته ۳ جلسه به تمرین های ریتمیک های پرداخته و پس از پایان دوره ی تمرینی شرکت کنندگان ،هر دو گروه در پس آزمون شرکت کردند.در این تحقیق به منظور سنجش مهارت های ادراکی حرکتی آزمودنی ها از آزمون لینکلن_ازرتسکی استفاده شد .اطلاعات بدست آمده در اسن تحقیق در دوسته ی آمارتوصیفی و استنباطی مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت .به منظور بررسی فرضیه های تحقیق باتوجه به وجود عامل درون گروهی و بین گروهی از آزمون تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر استفاده شد ودرصورت معنی داری نتایج از آزمون تعقیبی بونفورنی برای تعیین محل اختلاف ها استفاده شد.سطح معنی داری نیز برای تمامی روش های آماری p<0/05 در نظر گرفته شد برای انجام محاسبات آماری از نرم افزار spss21استفاده شد.نتایج تحقیق حاضر نشان داد که شرکت در تمرین های ریتمیک منجر به بهبود جنبه های مختلف مهارت های ادراکی_حرکتی از جمله تعادل ایستا و تعادل پویا ،هماهنگی چشم و دست ،هماهنگی چشم و پا ،ارتقا مهارت های حرکتی درشت و ظریف می شود . |
کلیدواژه ها |
تمرینات ریتمیک ،مهارت های ادراکی حرکتی ،تعادل ایستا ،تعادل پویا ،هماهنگی چشم و دست ،هماهنگی چشم و پا،مهارت های حرکتی درشت و ظریف |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |