نتایج ارزشیابی توصیفی مرتبط با آموزگاران دوره ابتدایی از منظر آموزگاران
کد مقاله : 1009-CNF
نویسندگان
محسن حلاجی *1، احمد محمودی2
1عضو هیات علمی و دبیر علمی همایش
2استادیار گروه مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
چکیده مقاله
کشف دستاوردهای ارزشیابی توصیفی در درس تربیت بدنی یکی از دغدغه‌های آموزگاران و از اولویت‌های برنامه ریزان حوزه تربیت بدنی و سلامت است. هدف از این تحقیق بررسی، توصیف و تحلیل نتایج ارزشیابی توصیفی درس تربیت بدنی دوره ابتدایی مرتبط با معلمان از نگاه آموزگاران شهرستان خدابنده بود. روش این تحقیق جزء تحقیقات غیرتجربی(غیرآزمایشی) یا توصیفی و از منظر تولید و سنجش پذیری داده‌ها از دسته تحقیقات کیفی محسوب می‌شود که به صورت اکتشافی انجام شد. جامعه آماری این تحقیق آموزگاران مجرب دوره‌ی ابتدایی شهرستان خدابنده در استان زنجان بودند. آموزگارانی که با علاقه ارزشیابی توصیفی را اجرا و در ابعاد مختلف آن دارای دیدگاه و نظر هستند و در این پژوهش به شکلی هدفمند شرکت داده شدند. مصاحبه نیمه ساختاریافته به عنوان ابزار این تحقیق جهت گردآوری داده‌ها استفاده شد. تحلیل داده‌ها، با رویکرد استقرایی انجام شد تا دستاوردها بدون الگوی از پیش تعیین شده کشف و استخراج شوند. یافته مرتبط با آموزگاران ( 25 دستاورد به مانند: بازخورد متناسب؛ مشارکت سازنده بچه‌ها؛ دانش‌آموز محور شدن فعالیتها؛ فرآیندی بودن آموزش و ارزشیابی و ...) بود.
کلیدواژه ها
ارزشیابی توصیفی، تربیت بدنی، دوره ابتدایی، آموزگار
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی