تأثیر تصویر کشور مبدأ، تصویر برند، و ارزیابی نام تجاری بر قصد خرید نسبت به برند مجید |
کد مقاله : 1020-CNF |
نویسندگان |
عظیم صابرمنش *1، حمزه دانشمندی2 1کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نور، مرکز رشت، ایران 2استادیار، گروه مدیریت ورزشی، دانشکده مدیریت، دانشگاه پیام نور، مرکز تهران، ایران |
چکیده مقاله |
پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر تصویر کشور مبدا، تصویر برند، و ارزیابی نام تجاری بر قصد خرید نسبت به برند مجید انجام شده است. این مطالعه پژوهشی از لحاظ هدف کاربردی و از نوع توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه ورزشکاران رشته کشتی در سال 1401 می باشند. حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان 112 نفر محاسبه گردید. آزمودنیهای نمونه به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار گرداوری در این پژوهش پرسشنامه اقتباس شده تان و همکاران (2021) است. به منظور تحلیل آماری دادهها از شاخصها و روشهای آمار توصیفی و استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون تک متغیره) استفاده شد. به طور کلی یافتههای پژوهش نشان داد که بین تصویر کشور مبدا، تصویر برند، و ارزیابی نام تجاری بر قصد خرید نسبت به برند مجید رابطه وجود دارد. بدین معنی که با بالا رفتن میزان تصویر کشور مبدا، تصویر برند، و ارزیابی نام تجاری، میزان قصد خرید نسبت به برند مجید نیز به بالا خواهد رفت. |
کلیدواژه ها |
تصویر کشور مبدا، تصویر برند، برند مجید |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |