بررسی سیستماتیک ناهنجاری سر به جلو دانش آموزان و تاثیر تمرینات اصلاحی بر بهبود آن
کد مقاله : 1027-CNF
نویسندگان
بهزاد حیدرزاده جزی *1، سمانه درخشان جزی2
1دبیر تربیت بدنی آموزش وپرورش شاهین شهر
2مربی امور تربیتی آموزش وپرورش میمه
چکیده مقاله
این تحقیق که به روش اقدام پژوهی انجام گرفته ،و به روش های شناسایی عارضه سر به جلو در ایام اپیدمی کرونا در شهرستان شاهین شهر پرداخته شده است.مسأله اصلی دراین اقدام پژوهی آن است چگونه وبا چه تمرینات اصلاحی می توان از ابتلای دانش آموزان آموزشگاه شهید چمران به عارضه سربه جلو ، با توجه به خانه نشینی دانش آموزان و استفاده بیش از حد از وسایل الکترونیکی جهت حضور در کلاسهای درس، جلوگیری کرده و دانش آموزان را نسبت به این عارضه آگاه تر ساخته. با توجه به بررسی و ارزیابی که در آموزشگاه از دانش آموزان صورت گرفت ، با تحلیل نتایج به دست آمده از اپلیکیشن F.H.P حدود 16 درصد از دانش آموزان پایه دهم دچار عارضه سر به جلو و همچنین با بررسی زاویه کرانیوورتبرال توسط نرم افزار kinovia حدود 7 درصد از دانش آموزان پایه دهم دچار حالت بد از عارضه سر به جلو می باشند. بعد از تشخیص ، به ارائه تمرینات اصلاحی جهت بهبود عارضه به دانش آموزان پرداخته شد، که بعد از فرصت چهار ماه شاهد بهبودی در عارضه مشاهده شده بودم. (4 درصد بهبود).
کلیدواژه ها
سربه جلو، زاویه کرانیو ورتبرال، تمرینات اصلاحی، F.H.P
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر