چگونه توانستیم با ادغام طرح مدام و زنگ تفریح و درس تربیت بدنی هویت ورزشی دانش آموزان را افزایش دهیم؟
کد مقاله : 1032-CNF
نویسندگان
خالد دودمان *1، سیروان ابراهیمی2
1نشریه تحقیقات کاربردی علوم ورزشی آموزشی بدون مرز
2مدرس مدعو دانشگاه پیام نور ارومیه
چکیده مقاله
چکیده

پژوهش حاضر با موضوع « چگونه توانستیم با ادغام طرح مدام و زنگ تفریح و درس تربیت بدنی هویت ورزشی دانش آموزان مدرسه شاهد شهیدخیری را افزایش دهیم؟» به صورت یک طرح اقدام پژوهی و با هدف افزایش هویت دانش آموزان اجرا شد. در این اقدام پژوهی پس از تعیین موضوع و بررسی مساله اقدام پژوهان درصدد تعیین هویت با رویکرد ورزشی برآمدند بدین منظور به کمک پرسشنامه معتبر هویت ورزشی برور (AIMS) سال1993استفاده شده است با پایایی و روایی مطلوب، داده های پیش و پس آزمون در نمونه ای89 و90نفری که در بین کلیه دانش آموزان جمع آوری شد. پس از شناسایی موضوع، اقدام پژوهان در سه مرحله در طول سالتحصیلی98-97 بروی گروه آزمایش اجراشد. نتایج تفاوت میانگین‌های پیش آزمون وپس آزمون دو گروه آزمایش و کنترل نشان داد که شرکت در برنامه ادغام طرح مدام با زنگ تفریح و درس تربیت بدنی گروه آزمایش درمقایسه با گروه کنترل ، هویت ورزشی خود را افزایش داده‌اند. این تفاوت درسطح اطمینان 05/0p≤ و 01/ برنامه ادغام طرح مدام با زنگ تفریح و درس تربیت بدنی باعث بهبودی هویت ورزشی دانش‌آموزان شرکت کننده در طرح فوق شد پس می‌توان از برنامه ادغام طرح مدام با زنگ تفریح و درس تربیت بدنی جهت ارتقاء و بهبودی هویت ورزشی استفاده نمود.
کلیدواژه ها
طرح مدام، درس تربیت بدنی، زنگ تفریح، هویت ورزشی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر