چگونه توانستیم با ادغام طرح مدام و زنگ تفریح و درس تربیت بدنی هویت ورزشی دانش آموزان را افزایش دهیم؟ |
کد مقاله : 1032-CNF |
نویسندگان |
خالد دودمان *1، سیروان ابراهیمی2 1نشریه تحقیقات کاربردی علوم ورزشی آموزشی بدون مرز 2مدرس مدعو دانشگاه پیام نور ارومیه |
چکیده مقاله |
چکیده پژوهش حاضر با موضوع « چگونه توانستیم با ادغام طرح مدام و زنگ تفریح و درس تربیت بدنی هویت ورزشی دانش آموزان مدرسه شاهد شهیدخیری را افزایش دهیم؟» به صورت یک طرح اقدام پژوهی و با هدف افزایش هویت دانش آموزان اجرا شد. در این اقدام پژوهی پس از تعیین موضوع و بررسی مساله اقدام پژوهان درصدد تعیین هویت با رویکرد ورزشی برآمدند بدین منظور به کمک پرسشنامه معتبر هویت ورزشی برور (AIMS) سال1993استفاده شده است با پایایی و روایی مطلوب، داده های پیش و پس آزمون در نمونه ای89 و90نفری که در بین کلیه دانش آموزان جمع آوری شد. پس از شناسایی موضوع، اقدام پژوهان در سه مرحله در طول سالتحصیلی98-97 بروی گروه آزمایش اجراشد. نتایج تفاوت میانگینهای پیش آزمون وپس آزمون دو گروه آزمایش و کنترل نشان داد که شرکت در برنامه ادغام طرح مدام با زنگ تفریح و درس تربیت بدنی گروه آزمایش درمقایسه با گروه کنترل ، هویت ورزشی خود را افزایش دادهاند. این تفاوت درسطح اطمینان 05/0p≤ و 01/ برنامه ادغام طرح مدام با زنگ تفریح و درس تربیت بدنی باعث بهبودی هویت ورزشی دانشآموزان شرکت کننده در طرح فوق شد پس میتوان از برنامه ادغام طرح مدام با زنگ تفریح و درس تربیت بدنی جهت ارتقاء و بهبودی هویت ورزشی استفاده نمود. |
کلیدواژه ها |
طرح مدام، درس تربیت بدنی، زنگ تفریح، هویت ورزشی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |