بررسی الگوی پداگوژیکی بازیهای آموزشی و پرورشی در درس تربیت بدنی مدارس ابتدایی
کد مقاله : 1045-CNF (R1)
نویسندگان
محمد محمدی *1، گیتی نجفی توه خشکه2
1هیات علمی، علوم ورزشی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ملایر، ملایر، ایران
2دبیر ورزش هنرستان دخترانه امیرکبیر، آموزش و پرورش شهرستان ملایر، استان کل آموزش و پرورش استان همدان، ایران
چکیده مقاله
هدف از این پژوهش بررسی الگوی پداگوژیکی بازیهای آموزشی و پرورشی در آموزش درس تربیت بدنی مدارس ابتدایی بود. یکی از روش های جدید و نوین آموزش، استفاده از بازی های آموزشی و پرورشی در امر تدریس می باشد که در این روش همه دانش آموزان با هر فرهنگ، سطح هوش و تفاوت فردی به صورت مستقیم و با علاقه و انگیزه به انجام آن می پردازند، در این پژوهش جهت جستجوی مقالات مرتبط با پژوهش به جستجوی واژگان الگوی پداگوژیکی، بازیهای آموزشی، بازیهای پرورشی، درس تربیت بدنی، مدارس ابتدایی، آموزش، از پایگاههای اطلاعاتی Google Scholar، PubMed، Scopus پرداخته شد. نتایج تحقیق نشان داد استفاده از الگوی آموزشی پداگوزیکی بازیهای آموزشی و پرورشی در یادگیری دانش آموزان در درس تربیت بدنی تاثیر عمیق تر و پایدارتری می‌گذارد، لذا با توجه به نتایج تحقیق اینگونه نتیجه می‌گیریم که تاثیر الگوی پداگوژیکی بازیهای آموزشی و پرورشی در آموزش درس تربیت بدنی در دوران ابتدایی با گشودن مسیری نو در یادگیری می تواند داشته باشد.
کلیدواژه ها
الگوی پداگوژیکی، بازیهای آموزشی و پرورشی، درس تربیت بدنی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر