بررسی تاثیر رسانه های اجتماعی مبتنی بر یادگیری مشارکتی بر عملکرد ورزشی و تعهد ورزشی دانش آموزان
کد مقاله : 1054-CNF
نویسندگان
معصومه آسوده فر *
دبیر آموزش و پرورش شهرستان خفر
چکیده مقاله
پژوهش حاضر، با هدف بررسی تاثیر رسانه های اجتماعی مبتنی بر یادگیری مشارکتی بر عملکرد ورزشی و تعهدات ورزشی دانش آموز انجام شده است. روش پژوهش ازلحاظ هدف کاربردی، از لحاظ افق زمانی، مقطعی و ازلحاظ روش گردآوری اطلاعات، توصیفی- پیمایشی بوده و روش انجام پژوهش از نوع همبستگی است. ابزار این پژوهش، پرسشنامه تعهد آلن و می یر (1990)، پرسشنامه رسانه اجتماعی مشارکتی لیو و همکاران (2022)پرسشنامه عملکرد ورزشی چاربونیو بود. جامعه آماری این تحقیق را دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اول شهرستان جهرم در سال تحصیلی 02-1401 است که این تعداد برابر با 7500 نفر است. حجم نمونه این پژوهش با استفاده از فرمول کوکران متشکل از 366 نفر از دانش اموزان مقطع متوسطه اول شهرستان جهرم تعیین شد که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. داده ها به وسیله نرم‌افزار SPSS21 پردازش شدند. نتایج این پژوهش نشان داد که رسانه های اجتماعی مبتنی بر یادگیری مشارکتی بر عملکرد ورزشی و تعهدات ورزشی دانش آموزان تاثیر دارد.
کلیدواژه ها
رسانه های اجتماعی مبتنی بر یادگیری مشارکتی، عملکرد ورزشی، تعهد ورزشی،دانش آموزان
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر