استراتژی‌های خودمدیریتی دانش‌آموزان در کلاس تربیت‌بدنی
کد مقاله : 1056-CNF
نویسندگان
مریم میرنژاد *1، محسن وحدانی2
1دانشکده علوم ورزشی دانشگاه اصفهان ایران
2گروه رفتار حرکتی و مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
چکیده مقاله
مشارکت در فعالیت بدنی در طول عمر فرد به‌عنوان یک هدف مهم، ارزشمند و باارزش در نظر گرفته می‌شود. تربیت‌بدنی موضوعی است که مسئول آموزش دانش، مهارت و درک دانش‌آموزان در مورد فعالیت بدنی است. تربیت‌بدنی می‌تواند بر یادگیری دانش‌آموز در حوزه‌های شناختی، اجتماعی، عاطفی و جسمانی تأثیر بگذارد. هدف از این مقاله یادگیری در مورد مهارت‌های خودمدیریتی (شناختی و رفتاری)، در کلاس تربیت‌بدنی است. صرف‌نظر از پیشرفت‌های برنامه درسی، شواهد جدیدی وجود دارد که نشان می‌دهد یادگیری در مورد فعالیت بدنی از جمله مهارت‌های خودمدیریتی این پتانسیل را دارد که به نتایج مهم جسمی و روانی مانند فرصت‌های فعالیت بدنی بیشتر منجر شود. در این پژوهش استراتژی هایی پیشنهاد می شود که می تواند زمینه خودمدیریتی دانش اموزان را در کلاس تربیت بدنی بهبود بخشد. مهارت‌های رفتاری این پتانسیل را دارند که دانش‌آموزان را برای تبدیل‌شدن به مصرف‌کنندگان مهم دانش و استراتژی‌ها توانمند کنند. به‌عنوان بخشی از توسعه چنین انتقادی، باید به دانش‌آموزان نیز آموزش داده شود که سلامت و فعالیت بدنی نباید تنها مسئولیت فرد باشد. علاوه بر این، مدرسه باید به‌عنوان محلی برای توسعه ی خود، فضایی را برای یادگیری و تمرین این مهارت‌ها برای دانش‌آموزان فراهم کند، درحالی‌که به طور هم‌زمان زمینه‌های اجتماعی مرتبط با دسترسی به‌سلامت و مشارکت فعالیت بدنی را تصدیق می‌کند.
کلیدواژه ها
خود مدیریتی، مهارت های زندگی، تربیت بدنی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر