کاوش عوامل توسعه درس تربیتبدنی در مدارس ایران با تأکید بر پذیرش فناوری |
کد مقاله : 1059-CNF |
نویسندگان |
زهرا قنبری1، احمد محمودی *2، ابراهیم علی دوست قهفرخی3 1استادیار گروه مدیریت ورزشی، دانشکدۀ علوم ورزشی و تندرستی، دانشگاه تهران، تهران، ایران. 2استادیار گروه مدیریت ورزشی، دانشکدۀ علوم ورزشی و تندرستی، دانشگاه تهران، تهران، ایران 3دانشیار گروه مدیریت ورزشی، دانشکدۀ علوم ورزشی و تندرستی، دانشگاه تهران، تهران، ایران. |
چکیده مقاله |
هدف پژوهش حاضر، کاوش عوامل توسعه درس تربیتبدنی در مدارس ایران با تأکید بر پذیرش فناوری بود. روش پژوهش از نوع کیفی با استفاده از تکنیک تحلیل مضمون (براون و کلارک،2006) انجام شد. مشارکتکنندگان شامل 16 نفر از متخصصان حوزه تربیتبدنی و فناوریهای نوین بودند. انتخاب نمونهها تا زمان دستیابی به اشباع نظری ادامه یافت. ابزار پژوهش مصاحبههای عمیق و نیمه ساختاریافته بود. برای بررسی روایی از بررسی با اعضا، بازرسی مجدد مسیر کسب اطلاعات، درگیری طولانیمدت و مقایسه مستمر و همچنین برای بررسی پایایی از پایایی باز آزمون استفاده شد. بهمنظور تجزیهوتحلیل دادهها، با استفاده از روش کدگذاری باز، مضامین محوری و مضامین اصلی شناسایی و استخراج شدند. تمامی روند تجزیهوتحلیل دادهها در نرمافزارمکس کیو دیای نسخه2020 انجام گرفت. درنهایت 10 عامل بهعنوان عوامل توسعه درس تربیتبدنی در مدارس ایران با تأکید بر فناوری شناسایی شدند. با توجه به نتایج پژوهش پیشنهاد میشود دستاندرکاران و مسئولان برای مواجه با مقاومت کمتر کاربران در مقابل ورود فناوریهای نوین، فناوریهای لذتبخش و سودمند با استفاده آسان را انتخاب و تهیه نمایند. |
کلیدواژه ها |
پذیرش فناوری، تربیتبدنی، توسعه ورزش. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |