مروری بر تاثیر تمرینات حسی حرکتی بر عملکرد های دانش آموزان ابتدایی |
کد مقاله : 1062-CNF |
نویسندگان |
سیمین عبدی آذر بره کتانلو *1، فاطمه سعید وند2، مصطفی محمدی3 1دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی گروه روانشناسی و علوم تربیتی، پردیس فاطمه الزهرا ، آذربایجان شرقی، 2دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی گروه روانشناسی و علوم تربیتی، پردیس فاطمه الزهرا ، آذربایجان شرقی 3دانش آموخته ی کارشناسی آموزش ابتدایی، گروه روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس شهید باهنر بیرجند |
چکیده مقاله |
تمرینات حسی حرکتی به عنوان یکی از ساده ترین و در عین حال کاربردی ترین روش های تقویت عملکرد دانش آموزان در حیطه های مختلف شناخته می شوند .هدف این مطالعه مرور و بررسی تاثیرات تمرینات حسی حرکتی بر عملکرد های دانش آموزان بود. روش پژوهش حاضر به شیوه مروری بر متون پژوهشگران گذشته و محدود شده به مباحث تمرینات حسی-حرکتی ، حیطه سنی دانش آموزان بوده است و همچنین در مدیریت مراجع و منابع از نرم افزار ENDNOTE و برای ترسیم الگوی مفهومی از نرم افزار EDRAW MAX استفاده گردید. یافته های این پژوهش نشان می دهد که مهم ترین تاثیر تمرینات حسی حرکتی ، پدیده ی یکپارچگی حسی-حرکتی می باشد که به واسطه این تقویت ، مغز امکان بازبینی و اصلاح روند ثبت داده های ورودی و تطبیق و سازماندهی آن ها را به شیوه ای بهتر و سریع تر خواهد داشت. همچنین مشخص گردید که این تمرینات علاوه بر دانش آموزان عادی می توانند برای دانش آموزان دارای نیازهای ویژه آموزشی و دانش آموزان اختلال یادگیری مورد استفاده قرار بگیرند و یادگیری معنادار تر و با کیفیت تری را برای کودکان به ارمغان آورند. |
کلیدواژه ها |
تمرینات حسی-حرکتی ، عملکرد ، یکپارچگی حسی ،دانش آموزان |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |