ابعاد گیمیفیکیشن در آموزش تربیت بدنی
کد مقاله : 1064-CNF
نویسندگان
مسلم زمانی *
دانشگاه اصفهان
چکیده مقاله
گیمیفیکیشن که به عنوان استفاده از عناصر بازی در محیط های غیر بازی تعریف می شود،در سال های اخیر به طور مکرر در آموزش استفاده شده است.موضوع تربیت بدنی یکی از حیطه هایی بوده که در آن چندین محیط آموزشی گیمیفی شده اجرا شده است.از گیمیفیکیشن در کلاس درس تربیت بدنی در مهدکودک،دبستان،راهنمایی و دبیرستان استفاده می شود.در رشته ی تربیت بدنی افرادی که از گیمیفیکیشن استفاده می کنند مهارت هایی را بدست می آورند و باعث تغییراتی در سطح عملکرد فراگیران می شود.نتایج تحقیقات نشان داده است که گیمیفیکیشن برای مقاصد آموزشی مختلف و همچنین در زمینه های مختلف یادگیری استفاده می شود و طی این تحقیقات،گیمیفیکیشن در بهبود فعالیت بدنی افراد، انگیزه ی درونی برای فعالیت بدنی، افزایش مشارکت و ارتقای سلامتی موثر است.با بررسی تحقیقات انجام شده در سال های اخیر،چهار بعد اصلی برای گیمیفیکیشن مطرح شد،هدف مطالعات گیمیفیکیشن،زمینه های یادگیری در گیمیفیکیشن،سطح تحصیلاتی در گیمیفیکیشن و ادغام گیمیفیکیشن در محیط یادگیری.
کلیدواژه ها
تربیت بدنی، گیمفیکیشن، سرگرم آموزی، بازی سازی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر