چگونه می توانم در مدارس با امکانات محدود برای دانش آموزانم وسایل ورزشی دست سازه درست کنم؟
کد مقاله : 1086-CNF
نویسندگان
پروانه خواجه پور *1، مائده بارانی2
1گروه تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران
2گروه تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان، کرمان، ایران
چکیده مقاله
هدف از این اقدام پژوهی چگونه می توانم در مدارس با امکانات محدود برای دانش آموزانم وسایل ورزشی دست‌سازه درست کنم؟ بود. زنگ تربیت بدنی از مهم ترین ارکان برنامه آموزشی کشورهاست که اجرای صحیح برنامه های آن، تاثیر زیادی بر رسیدن به اهداف بزرگ آموزشی دارد. یکی از موانع دست نیافتن به این مهم، نبود و یا کمبود وسایل مناسب زنگ تربیت بدنی است. ساخت دست سازه از راه هایی است که برای جبران این مشکل می توان به کار گرفت. طبق نتایج این اقدام پژوهی، ساخت دست سازه از روش های نوین تدریس است که باعث افزایش علاقه دانش‌آموز به درس مورد نظر و افزایش اعتماد به نفس دانش‌آموز برای انجام فعالیت مورد نظر می‌شود. در نهایت ساخت دست‌سازه علاوه بر جبران کمبود‌های مدرسه باعث افزایش علاقه‌مندی دانش‌آموزان به زنگ تربیت-بدنی شد و خلاقیت دانش‌آموزان را به منظور ساخت دست‌سازه های جدید و مرتبط با ورزش مورد علاقه آنها به کارانداخت.
کلیدواژه ها
دست‌سازه، مدارس، وسایل ورزشی، افزایش علاقه، جبران کمبود
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی