مقایسه رفتار پداگوژی اعضای هیئت‌علمی گروه‌های 5 گانه آموزشی پردیس شهید چمران از دیدگاه دانشجویان
کد مقاله : 1092-CNF
نویسندگان
دکتر ابراهیم اصابت طبری *
دکترای برنامه ریزی درسی استادیار دانشگاه فرهنگیان- تهران
چکیده مقاله
پژوهش باهدف مقایسه اعضای هیئت‌علمی گروه‌های 5 گانه آموزشی مستقر در پردیس شهید چمران تهران در مؤلفه‌های پداگوژک اظهارنظر شده توسط دانشجویان این پردیس در پاسخ به 4 سؤال تحقیق به مرحله اجرا درآمد .جامعه آماری کلیه دانشجویان شرکت‌کننده در ارزیابی 25عضو هیئت‌علمی در نیمسال دوم سال تحصیلی 1401-1402 و کلیه نظرها مورد تحلیل قرار گرفت .روش تحقیق کیفی از نوع داده کاوی بوده و روش‌های جمع‌آوری اطلاعات اسنادی است و با تکیه‌بر اطلاعات موجود در سامانه گلستان صورت پذیرفته است .تحلیل اطلاعات علاوه بر توصیفی از تحلیل واریانس یک‌راهه جهت معنی‌داری اختلاف بین میانگین‌های به‌دست‌آمده از گروه‌های 5 گانه به عنوان تحلیل استنباطی استفاده شد .یافته‌ها نشان داد که میانگین نمره کل اعضای هیئت‌علمی 17.13از 20 به دست آمد و در این میان گروه مدیریت آموزشی با 17.75 بالاترین میزان را کسب نمودند همچنین این گروه در شاخص‌های مهارت حرفه‌ای ، توان حرفه‌ای و اخلاق حرفه‌ای به ترتیب 17.88و17.70و17.78نمره در صدر دیگر گروه‌ها قرار گرفتند .کلیه نتایج در تحلیل واریانس با 99 درصد اطمینان مورد تائید قرار گرفت .
کلیدواژه ها
گروه‌های آموزشی، مؤلفه‌های پداگوژی ،مهارت حرفه‌ای ، توان حرفه‌ای ،اخلاق حرفه‌ای
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی