بررسی تأثیر ارائه بازخورد بیرونی (حین و بعد از اجرای مهارت) بر یادگیری مهارت شوت ثابت بسکتبال در دانش‌آموزان پایه هشتم مدرسه حضرت مریم (س)
کد مقاله : 1098-CNF
نویسندگان
فاطمه سادات مصطفوی زاده *
دانشگاه فرهنگیان پردیس نسیبه تهران
چکیده مقاله
بدون شک یکی از مهمترین فرایندهای یادگیری ، استفاده از بازخورد دراعمالی است که درتمرین انجام می شوند . بازخورد اطلاعاتی است که به طور کلی برای یادگیرنده پس از هر تلاش یا گروهی از تلاش هایش با توجه به الگوی حرکتی و یا با توجه به محیط فراهم می شود و به عنوان یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر یادگیری مهارت های حرکتی در نظر گرفته می شود.هدف از پژوهش حاضر ، بررسی تأثیرارائه بازخورد بیرونی (حین و بعد از اجرای مهارت) بر یادگیری شوت ثابت بسکتبال در دانش آموزان پایه هشتم مدرسه حضرت مریم (س) بود . از 30 دانش آموز پایه ی 3/8 ، 20 آزمودنی بصورت تصادفی در 4 گروه 5 نفره تقسیم شدند ( 3 گروه آزمایش و 1 گروه کنترل ) و به مدت 1 جلسه ی 60 دقیقه ای تمرین مرتبط با یادگیری شوت ثابت تک دست را اجرا کردند. در این پژوهش از پس آزمون، پرسشنامه سلامت ، زمین ، توپ و حلقه بسکتبال استفاده شد. نتایج عملکرد دانش آموزان در پس آزمون ثبت شد و از طریق مقایسه ی اعداد به دست آمده از میانگین هر گروه به این نتیجه رسیدیم که ارائه بازخورد بیرونی بعد از هر اجرا می تواند باعث یادگیری و عملکرد بهتر آزمودنی ها در مهارت شوت ثابت بسکتبال شود.
کلیدواژه ها
واژگان کلیدی : بازخورد بیرونی ، یادگیری ، شوت ثابت تک دست بسکتبال ، دانش آموزان
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر