چگونه علاقه دانش آموزانم را نسبت به دریبل بسکتبال افزایش دهم؟
کد مقاله : 1103-CNF
نویسندگان
پروانه خواجه پور *1، هلیا رشیدی2
1گروه تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران
2گروه تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان، کرمان، ایران
چکیده مقاله
هدف از این اقدام پژوهی چگونگی افزایش علاقه دانش آموز نسبت به دریبل بسکتبال و راهکارهایی برای بهبود این مهارت و افزایش انگیزه او برای شرکت در اجرای این مهارت بود. استفاده از اصول کلیه یادگیری حرکتی در آموزش مهارت های ورزشی و حرکتی در ایجاد رفتار حرکتی جدید لازم است. مربیان و معلمان تربیت بدنی در مدارس می‌بایست محیط‌های یادگیری را طوری طراحی کنند که یادگیرندگان بیشترین بازدهی را از خودشان بروز دهند و مهارت های جدیدی را فراگیرند. بیشتر افراد برای شرکت در فعالیت های بدنی انگیزه خاص خودشان را دارند و به دلایل گوناگون تحریک می شوند. از جمله انگیزه افراد برای شرکت در تمارین کسب آمادگی جسمانی ،یادگیری مهارت خاص ، کسب احساس لذت و شادی و.. است. انگیختگی و شرایط حاکم بر آن، در زمره اصلی ترین عوامل محیطی موثر بر اجرا به شمار می رود. مربی تربیت بدنی می‌تواند با ایجاد محیط‌های یادگیری مختلف فراگیری دریبل بسکتبال را در دانش‌آموزان تسهیل کند و همین تنوع در تمرین‌ها و حرکات علاقه دانش آموزان را نسبت به دریبل بسکتبال افزایش می‌دهد.
کلیدواژه ها
علاقه، انگیزه، بسکتبال، دریبل بسکتبال، افزایش انگیختگی، دانش آموز
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر