برنامه درسی تربیت بدنی و سلامتی-رویکرد مبتنی بر نقاط قوت |
کد مقاله : 1122-CNF |
نویسندگان |
محسن حلاجی *1، نیما بدلی شیره جینی2، علی بهرامی3 1عضو هیات علمی و دبیر علمی همایش 2گروه آموزشی تربیت بدنی،دانشگاه پردیس شهید چمران تهران 3دانشگاه پردیس شهید چمران ( تهران ) |
چکیده مقاله |
با پیشرفت سریع جامعه بهداشت و تربیت بدنی،نیاز به تغییر دیدگاه با توجه به نحوه اجرای برنامه درسی وجود دارد.حرکت از مدل مبتنی بر کمبود به مدل مبتنی بر نقاط قوت،نشان دهنده تغییر در اندیشه،نه تنها برای دانش آموزان بلکه برای معلمان نیز است.تغییر برنامه درسی با رویکرد سالوتوژنی برای اجرای آن،تمرکز بر حمایت به جای عواملی است که باعث بیماری میشود.این رویکرد مبتنی بر نقاط قوت، باعث درک و پیشرفت بیشتر دانش آموزان میشود.درک اینکه چگونه برنامه درسی جدید امکان عمق و وسعت بیشتر دانش و کاربرد آن در دنیای واقعی را برای دانش آموزان فراهم میکند چالش اصلی برای معلمان است.آموزش و پرورش که دارای تمرکز سالوتوژنیک است،رویکرد مثبت به نتایج و اهداف آموزشی را با دانش اموزان در نقطه عقاید خود تایید میکند.آن تمرکز پرسشگر و پرسش جو را از یک رویکرد منفی بسته به یک رویکرد باز و مثبت تر،که هم به دانش آموزان و هم به معلمان اجازه میدهد تا مناطق تمرکز عمیق تر را کشف کنند.تولید ایده هایی که از مغز آلفا بجای مغز بتا ناشی میشوند،امکان تعامل کامل تری را با موضوعات محرک فراهم میکند.با این حال ابتدا باید معنای یک رویکرد مبتنی بر نقاط قوت را درک کنیم. |
کلیدواژه ها |
نقاط قوت،تربیت بدنی،رویکرد ،آموزش |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |