بازاریابی عصبی(نورومارکتینگ ) در ورزش |
کد مقاله : 1129-CNF |
نویسندگان |
ایمان محمدی * آموزش و پرورش |
چکیده مقاله |
به علت علاقه ی وافر بازاریان به تصمیم گیری خرید مصرف کنندگان و درک نیت درونی آن ها، نظریه ها و مدل های مورد استفاده در تحقیقات مصرف کننده به طور چشمگیری در چند سال گذشته تغییر یافته است. پژوهشگران و متخصصان به دنبال روش های نوین و ترکیبی تصمیم گیری خرید مصرف کنندگان بوده تا به افزایش فروش و اثربخشی پیام های تبلیغاتی کمک نمایند. به همین دلیل، استفاده از روش های علوم اعصاب در بازاریابی به صورت گسترده ای رواج یافته است و در سال های اخیر شاهد رشد به سزایی در توانمندی علمی دانشمندان علوم اعصاب هستیم. صنعت ورزش به عنوان یک صنعت سودآور که علاقه مندان بسیاری در سطح جهان دارد از این قاعده مستثنی نیست. بازاریابان و محققین ورزشی می توانند با استفاده از مزیت بازاریابی عصبی و ابزارهای آن به بررسی ضمیر ناخودآگاه و پاسخ های عصبی و روان شناختی آنها پرداخته و زمینه اثربخشی هرچه بیشتر راهبردهای ترویجی بازاریابی ورزشی را فراهم نمایند. از آنجایی که بیشتر تحقیقات انجام گرفته در حوزه بازاریابی متکی به نظرسنجی و تصمیمات منطقی است و این تحقیقات نمی تواند به صورت دقیق فعالیت های احساسی، شناختی و عاطفی مصرف کننده را مورد ارزیابی قرار دهد، لزوم توجه به روش های عصب شناختی امری حیاتی و ضروری است. بازاریابی عصبی مبحثی است که اخیرا مورد توجه فراوانی قرار گرفته است. این علم جدید تلفیق دو علم بازاریابی و عصب شناسی است. بازاریابی عصبی درک عملکرد مغز و جزئیات پیچیده آن است تا از آن برای بهبود عملیات بازاریابی استفاده کنیم. هدف بازاریابی عصبی انتقال بهتر پیام های بازاریابی به دیگران و افزایش احتمال خرید توسط مخاطب است که در نتیجه آن، بودجه بازاریابی و تبلیغات کاهش می یابد. هدف این تحقیق بیان جنبه ها و ابزارهای مختلف و در نهایت ترسیم تصویری واضح از بازاریابی عصبی می باشد. |
کلیدواژه ها |
بازاریابی عصبی- ورزش-نورومارکتینگ |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |