تاثیر آموزش تلفیقی تربیت بدنی بر دروس نظری
کد مقاله : 1145-CNF
نویسندگان
فاطمه صادق پور *، محبوبه شواخی
دانشجو
چکیده مقاله
در این مقاله اثر روش تدریس نوین تلفیقی در برنامه های آموزشی به خصوص آموزش تربیت بدنی و دروس نظری اعم از ریاضی، علوم تجربی و علوم اجتماعیدر مقاطع ابتدایی و متوسطه اول بررسی شد.در این پژوهش جستجوی مقالات در پایگاه های تخصصی انجام شد و ۶ مقاله براساس معیار های ورود انتخاب شدند و داده ها به روش فیش برداری گردآوری و تدوین شد. بررسی ها نشان داد که پژوهندگان مقالات پیشین اثر مثبت روش تدریس تلفیقی تربیت بدنی بر دروس نظری را بیان و آن را برای آمورش تایید کردند و همچنین اثر متقابل یادگیری شناختی بر یادگیری حرکتی را نیز مثبت شمردند. این مطالعات این روش تدریس را حداقل سه بار درهفته فعالیت تلفیقی تربیت بدنی با دروس نظری در دوره های ابتدایی و اول متوسطه در طی ۴۵ روز تا ۲۴ هفته بررسی کرد که تاثیر مثبتی بر یادگیری و عملکرد مغز داشته و همزمان باعث رشد حرکتی و شناختی آنها شده است.
کلیدواژه ها
روش تدریس تلفیقی، تدریس نوین، تدریس تربیت بدنی، آموزش دروس نظری
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر