بررسی نقش سبک شناختی و فراشناختی و تنظیم هیجان در درس تربیت بدنی دانش آموزان مقطع متوسطه اول شهر قروه
کد مقاله : 1148-CNF
نویسندگان
سیده لیلا اجاق *
آموزش وپرورش
چکیده مقاله
این پژوهش با هدف بررسی نقش سبک شناختی و فراشناختی و تنظیم هیجان در درس تربیت بدنی دانش آموزان مقطع متوسطه اول شهر قروه انجام شد. این تحقیق بر اساس نتیجه یا هدف جزو تحقیقات کاربردی و توسعه ای محسوب میشود. پژوهش حاضر از نظر روش اجرا، یک تحقیق توصیفی- اکتشافی و از حیث گرد‌آوری داده ها، از شاخه پیمایشی (مقطعی) و از نظر ارتباط بین متغیرها نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر قروه است که جهت نمونه گیری از روش نمونه گیری به صورت تصادفی ساده استفاده میشود. برای تعیین حجم نمونه نیز از فرمول کوکران استفاده شد. انتخاب حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران به تعداد 136 نفر در نظر گرفته شد. برای گردآوری اطلاعات و داده ها، از نرم افزار SPSS استفاده خواهیم نمود وبرای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار، جدول و تحلیل استنباطی از آزمونهای همبستگی، رگرسیون خطی و چندگانه استفاده شد. که آزمونها با خطای 5% انجام شد. ابزار گردآوری داده ها در این پژوهش پرسشنامه است. نتایج نشان داد که بین سبک شناختی و فراشناختی و تنظیم هیجان در درس تربیت بدنی دانش آموزان مقطع متوسطه اول شهر قروه رابطه وجود دارد P<0.005
کلیدواژه ها
سبک شناختی، فراشناختی، تنظیم هیجان، تربیت بدنی.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر