شوت سه گام هندبال |
کد مقاله : 1152-CNF |
نویسندگان |
فاطمه سادات مصطفوی زاده * دانشگاه فرهنگیان پردیس نسیبه تهران |
چکیده مقاله |
شوت سه گام در رشته ی هندبال یکی از اصلی ترین مهارت ها به شمار می آید و دانش آموزان در یادگیری این مهارت با مشکلات زیادی روبهرو هستند، پژوهشگران تصمیم گرفتند طرح درس های خود را با عنوان شوت سه گام هندبال یادداشت کنند. پژوهشگران بعدازاینکه طرح درس های اولیه خود را که با همفکری یکدیگر یادداشت کرده و در کلاس درس اجرا کردند به این نتیجه رسیدند که طرح درس های اولیه در بخش های گرم کردن، سردکردن و فعالیت اصلی باید اصلاح شود. بچه ها در گرم کردن و سرد کردن بینظم بودند و علی رقم اهمیت این دو بخش از طرح درس، دانش آموزان تمایلی به همکاری نداشتند و درنتیجه در حین و بعد از فعالیت با آسیب ها و مشکلاتی که ناشی از عدم گرم و سرد کردن بود؛ مواجه می شدند. پژوهشگران تصمیم گرفتند در طرح درس ثانویه تمرینات این دو بخش به گونه ای طراحی شوند که دانش آموزان دوبهدو تمرینات را اجرا کنند. این تصمیم باعث شد حرکت یک دانش آموز باعث حرکت دیگری شود و فرآیند گرم کردن و سرد کردن به خوبی انجام شود. مشکل بعدی در بخش های مختلف فعالیت اصلی بود. پژوهشگران سعی داشتند بچه ها را با شبیهسازی به عملکرد مطلوب برسانند. با توجه به خطاهای زیاد دانش آموزان، پژوهشگران تصمیم گرفتند در تمام بخش های فعالیت اصلی خود در کنار تصویرسازی ذهنی، شبیهسازی و توضیحات کلامی از وسایل کمکآموزشی ساده برای یادگیری بهتر و عمیق تر، رسیدن به هماهنگی عصب و عضله بهتر و ورود به مرحله ی خودکاری در این مهارت استفاده کنند. پژوهشگران با اعمال نظرات کارشناسی اساتید راهنما (سرکار خانم دکتر باقری و قربان زاده) و سایر همکاران در طرح درس ثانویه، توانستند مهارت را به خوبی به دانش آموزان آموزش داده و اجرای صحیح مهارت را در دانش آموزان مشاهده کنند. |
کلیدواژه ها |
واژگان کلیدی: کارورزی 4، چکلیست ارزیابی، طرح درس، پنج گام، شوت سه گام هندبال |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |