طراحی الگوی تاثیر فناوری بر پیامد های پداگوژی آموزش درس تربیت بدنی |
کد مقاله : 1158-CNF |
نویسندگان |
علی * قزوین بلوار انصار الحسین خیابان یاران کوچه یاس 1 پلاک 17 واحد 7 |
چکیده مقاله |
هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر فناوری بر پداگوژی آموزش درس تربیت بدنی می باشد. این پژوهش از نوع توسعه ای – کاربردی و جامعه آماری دکتر معلمان و دانشجویان دکتری پس از تأیید روایی پرسشنامه محقق ساخته توسط 20 نفر از افراد خبره، بر اساس تعداد گویه های نهایی پرسشنامه، 111 نفر به روش هدفمند و در دسترس جزو نمونه آماری قرار گرفتند. از مدلسازی معادلات ساختاری ونرم افزار پی.ال.اس. برای تحلیل داده های پژوهش استفاده شد. براساس نتایج تحلیل مسیر، چهار بعد فناوری مشتمل بر دانش فنی ، نیروی انسانی، سازمان و سخت افزار بر پیامدها یعنی وفاداری (74/0) ، عملکرد بهتر(69/0)و توسعه آموزش (65/0)، تاثیر مثبت و معنی داری داشتند. درنتیجه، مدیران آموزش و پرورش و معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش از طریق توجه و اعمال ابعاد چهارگانه می توانند بر پیامدهای مثبت و اثرگذار آن در اعتلا و ارتقای آموزش در تربیت بدنی تاثیر گذار باشند. |
کلیدواژه ها |
فناوری، سخت افزار،نیروی انسانی ، سازمان ، دانش فنی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |