بررسی سطح عزت نفس در دبیران تربیت بدنی و دبیران سایر رشته ها
کد مقاله : 1162-CNF
نویسندگان
مهدیه کاظمی سجیرانی *1، شیما شریفی2، زهرا مافی1
1دانشجوی دانشگاه فرهنگیان قزوین
2مدرس دانشگاه فرهنگیان قزوین
چکیده مقاله
عزت نفس یکی از عوامل موثر در افزایش انگیزه تحصیلی است، عامل روانشناختی مهم و اثرگذاری درسلامت وکیفیت زندگی به شمار می‌رود. هدف پژوهش حاضر، بررسی سطح عزت نفس در دبیران تربیت بدنی و دبیران سایر رشته ها می‌باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانشجومعلمان کشور و نمونه اندازه گیری 64 دانشجو معلم پردیس بنت الهدی صدر استان قزوین می‌باشد، که در دو گروه(32N=)دانشجو معلمان رشته آموزش تربیت بدنی و سایر رشته ها قرار گرفتند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه عزت نفس روزنبرگ استفاده شد.یافته ها نشان دادکه میزان عزت نفس دانشجومعلمان رشته تربیت بدنی و سایر رشته ها تفاوت معناداری دارد( 05/0P< ) ورزشکاران از پایداری هیجانی و اعتماد به نفس بالایی برخوردارند و نسبت به خود و زندگی تصورات مثبتی دارند و عوامل شخصیتی آن‌ها به نحو بارزی رشد یافته است . عزت نفس یکی از مهم ترین مولفه های شخصیت انسان است و نقش انکار ناپذیر ورزش به عنوان یکی از فعالیت‌های بسیار مهم در زندگی انسان نه تنها برای سلامت بدنی بلکه برای بهبود و ارتقا بعد روانی نیز اهمیت دارد.
کلیدواژه ها
عزت نفس،تربیت بدنی،دانشجو معلمان،روزنبرگ
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر