بررسی ارتباط فناوری آموزشی در توسعه حرفه ای با محوریت آموزش پداگوژیکی در معلمان تربیت بدنی شهر بیرجند |
کد مقاله : 1169-CNF |
نویسندگان |
محبوبه افضل پور *، فاطمه احمدی درمیان، سعید سعیدی کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی و دبیر تربیت بدنی آموزشگاهها |
چکیده مقاله |
هدف از انجام تحقیق بررسی ارتباط فناوری آموزشی در توسعه حرفه ای معلمان با محوریت آموزش پداگوژیکی در معلمان تربیت بدنی شهر بیرجند بود. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و روش آن توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق حاضر، شامل تمام معلمان تربیت بدنی شهر بیرجند به تعداد 739 نفر است که با مراجعه به جدول مورگان حجم نمونه 256 نفر به روش نمونهگیری تصادفی ساده، انتخاب شدند. جهت جمعآوری اطلاعات از پرسشنامه فناوری در آموزش یاکووز (2005) و پرسشنامه توسعه حرفه ای نیروی انسانی نیکرسون ایربای (۱۹۹۸) استفاده شد. نتایج نشان داد رابطهی معنادار بین فناوری آموزشی در توسعه حرفه ای با محوریت آموزش پداگوژیکی در معلمان تربیت بدنی شهر بیرجند وجود دارد. با توجه به ضریب تعیین 13 درصد از واریانس متغیر توسعه حرفه ای بهوسیله متغیر استفاده از فناوری آموزشی پیشبینی میشود. در نتیجه استفاده از فناوری آموزشی در آموزش تربیت بدنی معلمان، باعث توسعه مهارتهای فنی آنها میشود. آشنایی با نرمافزارها، ابزارها و تکنولوژیهای مرتبط با آموزش تربیت بدنی، معلمان را قادر میسازد تا از ابزارهای مدرن در تدریس خود استفاده کنند و روشهای نوین را به کار ببرند. |
کلیدواژه ها |
فناوری آموزشی، توسعه حرفه ای، آموزش پداگوژیک، صلاحیت |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |