بررسی رابطه توسعه قابلیتهای فردی با عملکرد تیم های کاری با تاکید بر توسعه پداگوژیکی در معلمان تربیت بدنی شهر بیرجند |
کد مقاله : 1171-CNF |
نویسندگان |
صفورا کدخدازاده *1، علی رضا حیدری مفرد2، عباسعلی قیطاسی3 1کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی و دبیر تربیت بدنی آموزشگاهها 2کارشناسی ارشد روان شناسی ورزشی و دبیر تربیت بدنی آموزشگاهها 3کارشناسی ارشد فیزیولوژی ورزشی و دبیر تربیت بدنی آموزشگاهها |
چکیده مقاله |
هدف از انجام تحقیق بررسی رابطه توسعه قابلیتهای فردی با عملکرد تیم های کاری با تاکید بر توسعه پداگوژیکی در معلمان تربیت بدنی شهر بیرجند بود. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و روش آن توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق حاضر، شامل تمام معلمان تربیت بدنی شهر بیرجند به تعداد 739 نفر است که با مراجعه به جدول مورگان حجم نمونه 256 نفر به روش نمونهگیری تصادفی ساده، انتخاب شدند. جهت جمعآوری اطلاعات از پرسشنامه عملکرد تیمهای کاری مایک وست و ویکز (1994) و توسعه قابلیتهای فردی نیکرسون ایربای (۱۹۹۸) استفاده شد. نتایج نشان داد رابطهی معنادار بین توسعه قابلیتهای فردی با عملکرد تیم های کاری با تاکید بر توسعه پداگوژیکی در معلمان تربیت بدنی شهر بیرجند وجود دارد. در نتیجه توسعه پداگوژیکی در معلمان تربیت بدنی میتواند باعث توانمندسازی فردی آنها شود. آنها میتوانند مهارتهای فردی خود را ارتقا داده و در زمینههایی مانند تحلیل و ارزیابی عملکرد، حل مسائل، رهبری و همکاری در تیم بهتر عمل کنند. این توانمندسازی فردی باعث افزایش اعتماد به نفس و رضایت شغلی در معلمان میشود. |
کلیدواژه ها |
قابلیتهای فردی، عملکرد، تیم های کاری، توسعه پداگوژیکی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |