بررسی ارتباط اشتیاق به ورزش و تعلق خاطر با نقش میانجی مهارت های پداگوژیک در دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهر کرمانشاه |
کد مقاله : 1177-CNF |
نویسندگان |
فواد نوروزی * آموزش و پرورش ناحیه یک کرمانشاه |
چکیده مقاله |
هدف از انجام تحقیق بررسی ارتباط اشتیاق به ورزش و تعلق خاطر با نقش میانجی مهارت های پداگوژیک در دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهر کرمانشاه بود. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و روش آن توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق حاضر، شامل تمام دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهر کرمانشاه به تعداد 6852 نفر است که با مراجعه به جدول مورگان حجم نمونه 386 نفر به روش نمونهگیری خوشه ای چندمرحله ای، انتخاب شدند. جهت جمعآوری اطلاعات از پرسشنامه تعلقخاطر شافلی (2003) و پرسشنامه استاندارد اشتیاق ورزشی فردریکز، بلومنفیلد، پاریس (۲۰۰۴) و پرسشنامه مهارت های پداگوژیکی صداقت و همکاران (1399) استفاده شد. نتایج نشان داد رابطهی معنادار بین اشتیاق به ورزش و تعلق خاطر با نقش میانجی مهارت های پداگوژیک در دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهر کرمانشاه وجود دارد. در نتیجه معلمان میتوانند با بهرهگیری از مهارتهای پداگوژیک، محیطی پشتیبانکننده را در کلاس درس و فضای ورزشی ایجاد کنند. این محیط باید امکان شرکت فعال دانشآموزان در فعالیتهای ورزشی را فراهم کند و احساس امنیت و تعلق خاطر را در آنها تقویت کند. بهبود اردانشآموزان با استفاده از مهارتهای پداگوژیک میتواند بهبود یافته و ارتباط اشتیاق به ورزش و تعلق خاطر را تسهیل کند. |
کلیدواژه ها |
اشتیاق به ورزش، تعلق خاطر، مهارت پداگوژیک، دانش آموزان متوسطه دوم. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |