بررسی نقش مهارت های پداگوژیکی در دانش آفرینی در ورزش در معلمان تربیت بدنی شهر کرمانشاه |
کد مقاله : 1178-CNF |
نویسندگان |
فواد نوروزی * آموزش و پرورش ناحیه یک کرمانشاه |
چکیده مقاله |
هدف از انجام تحقیق بررسی نقش مهارت های پداگوژیکی در دانش آفرینی در ورزش در معلمان تربیت بدنی شهر کرمانشاه بود. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و روش آن توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق حاضر، شامل تمام معلمان شهر کرمانشاه به تعداد 789 نفر است که با مراجعه به جدول مورگان حجم نمونه 260 نفر به روش نمونهگیری تصادفی طبقهای، انتخاب شدند. جهت جمعآوری اطلاعات از پرسشنامه دانشآفرینی ﻻوﺳﻮن (2003) و پرسشنامه مهارت های پداگوژیکی صداقت و همکاران (1399) استفاده شد. نتایج نشان داد رابطهی معنادار بین مهارت های پداگوژیکی در دانش آفرینی در ورزش در معلمان تربیت بدنی شهر کرمانشاه وجود دارد. در نتیجه معلمان میتوانند با استفاده از مهارتهای پداگوژیکی، دانشآموزان را به تفکر انتقادی درباره ورزش ترغیب کنند. این تفکر انتقادی به دانشآموزان کمک میکند تا بهبودها و نوآوریهای ممکن در حوزه ورزش را شناسایی کنند و راهکارهای جدیدی را برای بهبود عملکرد ورزشی خود ارائه دهند. معلمان باید فرآیند دانشآفرینی دانشآموزان را بهصورت مستمر ارزیابی کنند و بازخورد سازندهای ارائه دهند. این بازخورد میتواند شامل تشویق، توجیه، راهنمایی و ارائه راهکارهای بهبود باشد. ارزیابی مستمر و بازخورد سازنده به دانشآموزان کمک میکند تا در فرآیند دانشآفرینی خود پیشرفت کنند و مسیری برای بهبود عملکرد ورزشی خود بیابند. |
کلیدواژه ها |
مهارت های پداگوژیک، دانش آفرینی در ورزش، معلمان تربیت بدنی. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |