الگوهای نوین در درس تربیت بدنی |
کد مقاله : 1182-CNF |
نویسندگان |
زهرا کرمی *1، محسن وحدانی2 1دانشگاه اصفهان 2گروه رفتار حرکتی و مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران |
چکیده مقاله |
چکیده با گسترش مطالعات و علوم مرتبط با پداگوژی تربیت بدنی، واژه ها و اصطلاحات زیادی با عناوین متعدد مانند مدلهای آموزشی، رویکردهای آموزشی، استراتژیهای تدریس، راهبردهای یادگیری، سبکهای تدریس، تکنیکهای یادگیری مورد استفاده قرار گرفت. این امر منجر به شکل گیری نوعی سردرگمی در معلمان شده است. از میان این عناوین، مدل های آموزشی که بر 4عنصر معلم، دانش آموز، محتوا و زمینه تاکید دارند، جامع تر از سایر عناوین می باشد. هدف از این پژوهش مطالعه مروری مدل های آموزشی درس تربیت بدنی بود. بدین منظوربا ترکیب کلیدواژه های مدل آموزشی، الگوی آموزشی، تربیت بدنی، و پداگوژی در پایگاه ها و منابع علمی خارجی همچون اسکوپوس و گوگل اسکالر ، مقالات مرتبط استخراج و از برایند مقالات مواردی که مشخصا در ارتباط با مدل های آموزشی بود استخراج و بررسی شد. نهایتا 13 مدل آموزشی پرکاربرد احصا و خلاصه ای از آنها در این مقاله ارائه شده است. |
کلیدواژه ها |
الگوهای آموزشی، پداگوژی، تربیت بدنی، مدل های آموزشی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |