درس پژوهی آموزش مهارت سرویس کوتاه بک هند بدمینتون پایه پنجم
کد مقاله : 1188-CNF
نویسندگان
مهدی بتوئی *1، ثمانه گاراژیان2، حدیثه بتوئی2
1معلم
2دبیر تربیت بدنی
چکیده مقاله
معلمان می‌توانند از نتایج حاصل از درس‌پژوهی به‌منظور توسعه حرفه‌ای خود و حل مسائل یاددهی - یادگیری استفاده کرده و با مشارکت فعال و کار تیمی به بررسی چالش‌های پیش رو در حوزه کاری خود در رشته‌های مختلف تربیت‌بدنی استفاده نمایند.کارتیم درس‌پژوهی، با تعداد شش نفراز معلمان تربیت‌بدنی بخش زبرخان آغاز شد و بعد از برگزاری جلسه آشنایی و معارفه اعضای درس‌پژوهی به بررسی دغدغه‌ها و چالش‌های پیش رو در تدریس پرداخته شد. بعد از بررسی این چالش‌ها در رشته‌های مختلف، تدریس سرویس بک هند در بدمینتون مورد اتفاق‌نظر قرار گرفت .طرح درس با همکاری اعضا و باتوجه ‌به رویکرد آموزشی و کمبود امکانات و استفاده از راکت‌های دست‌ساز ، توپ های کاغذی و... نوشته شد و در دو تدریس با مجریان متفاوت و هم چنین با دو کلاس درس پایه پنجم مدرسه شهید سید احمد قدمگاهی شهرستان زبرخان به اجرا در آمد. کاستی‌های طرح درس و مشکلات مربوط به فرایند یاددهی یادگیری بعد از جلسه اول تدریس مورد نقد و بررسی قرار گرفت و پس از آن طرح درس دوم نوشته و اجرا گردید.
کلیدواژه ها
درس پژوهی،یاددهی-یادگیری،بدمینتون
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی