بررسی ورزش های موثر در دانش اموزان مبتلا به اوتیسم در 5 سال اخیر. مطالعه مروری نظامند
کد مقاله : 1190-CNF
نویسندگان
زهرا عرفی زاده1، الهام شکور2، حسن صادقی *3
1دانشجوی کارشناسی ارشد، گرایش تربیت بدنی سازگارانه، گروه، دانشکده تربیت بدنی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
22- استادیار فیزیولوژی ورزشی، گروه فیزیولوژی ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه الزهرا (س)، تهران، ایران
3استادیار آسیب شناسی ورزشی، گروه بیومکانیک و آسیب شناسی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه خوارزمی، تهران،
چکیده مقاله
ورزش برای کودکان اوتیسم می‌تواند نقش مهمی در بهبود توانایی‌های حرکتی، اجتماعی وکاهش رفتار های کلیشه ای آن‌ها داشته باشد. تمرینات بدنی می‌تواند به کودکان اوتیسم کمک کند تا مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی خود را بهبود بخشند و از طریق فعالیت‌های گروهی و تیمی، ارتباط مفید برقرار کنند. هدف از این مطالعه بررسی پروتکل های موثر ورزشی در مدارس برای دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در 5 سال اخیر می باشد. در این مطالعه مروری سیستماتیک از موتور های جستجوی Google scholar, PubMed, Scopus و با کلید واژه های ورزش، فعالیت بدنی، تمرین و دانش آموزان اوتیسم در مدارس به زبان انگلیسی استفاده گردید. تعداد24 مقاله پس از ملاک های ورود و خروج مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. اکثر مطالعات به تاثیر مفید تمرینات ورزشی هوازی، تمرینات دایره ای (آمادگی جسمانی) بر کیفیت زندگی، مهارت های جسمانی و شناختی کودکان اشاره داشته اند. در نتیجه با توجه به بررسی مطالعات در این زمینه پیشنهاد می گردد، معلمان مدارس با طراحی اصولی برنامه های ورزشی متناسب با توانایی های دانش آموزان مبتلا به اوتیسم، به بهبود آمادگی بدنی، رشد و کنترل مشکلات رفتاری آنها کمک شایانی داشته باشند.
کلیدواژه ها
اوتیسم، فعالیت بدنی، ورزش، معلمان ورزش
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر