جایگاه تربیتبدنی از منظر سندتحولبنیادین نظام جمهوری اسلامی ایران |
کد مقاله : 1210-CNF |
نویسندگان |
فرشته کتبی *1، یگانه مزیدی شرف آبادی2، مهلا الفت2، زینب قادری بغداد آباد2 1استادیار دانشگاه فرهنگیان 2پردیس فاطمه الزهرا دانشگاه فرهنگیان یزد |
چکیده مقاله |
تربیتبدنی به عنوان یکی از شاخه های تعلیموتربیت نقش مهمی در فرایند رشد جسمانی و روانی فراگیران ایفا می نمایدکه باعث افزایش فعالیت های فیزیکی و آمادگی جسمانی، بهبود عملکرد تحصیلی، سازگاری اجتماعی، سلامت روانی و همچنین پایین آمدن مصرف مواد مخدر و جلوگیری از جرم و جنایت می شود. بدین دلیل جایگاه آن در نظام آموزشوپرورش هرکشور ازاهمیت ویژهای برخوردار است. با توجه به جایگاه تربیتبدنی سندتحولبنیادین، نظارت و طراحی نظام ارزیابی و به کارگیری نتایج آن، نقش زیادی در توانمندی معلمان دارد. معیارهایی که برای ارزیابی عملکرد انتخاب میشوند، تأثیر عمده بر آنچه معلمان انجام میدهند، خواهد داشت. هدف از تحقیق حاضر بررسی جایگاه تربیتبدنی در سندتحولبنیادین نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از مهمترین اسناد تدوین شده در نظام تعلیموتربیت کشور و تعیین کننده دقیق خط مشیها ، اقدامات و فعالیت ها برنامه درسی برای تحقق اهداف تعلیموتربیت کشور اسلامی ایران است. براین اساس در این مقاله جایگاه تربیتبدنی در هریک از ساحت های تعلیموتربیت سندتحولبنیادین مورد بررسی قرار میگیرد. |
کلیدواژه ها |
تربیتبدنی، سندتحولبنیادین، ورزش |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |