تاثیر فناوری اطلاعات در رفتار خرید مصرف کنندگان خدمات و کالاهای ورزشی
کد مقاله : 1217-CNF
نویسندگان
اکبر میرزایی کالار *، امیر سراجی، حامد رضانژاد
اداره کل آموزش و پرورش گیلان
چکیده مقاله
هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر فناوری اطلاعات در رفتار خرید مصرف کنندگان خدمات و کالاهای ورزشی می باشد. این پژوهش به‌ لحاظ هدفْ کاربردی و از نظر روشْ توصیفی و از نوع پیمایشی است. جامعۀ آماری مورد مطالعه تمامی مشتریان کالاهای ورزشی شهر رشت در سال ۱۴۰۰ بودند. تعداد جامعۀ آماری بررسی ‌شده نامعلوم بود که از طریق نرم‌افزار جی‌پاور، 284 نفر برآورد شد. روش نمونه‌گیری، غیراحتمالی در دَسترس و ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه (کیم و کو 2012) بود. روایی پرسشنامه با استفاده از نظرات 8 نفر از اساتید مدیریت ورزشی مورد سنجش قرار گرفت. پایایی تحقیق نیز با استفاده از روش آلفای کرونباخ (0/89) تایید گردید. تحلیل داده‌ها از طریق آمار توصیفی و با استفاده از نرم افزار PLS3 و همچنین آمار استنباطی از طریق معادلات ساختاری و تحلیل مسیر انجام گردید. یافته‌های پژوهش نشان داد که بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بر رفتار خرید تاثیر مثبت و معنی‌داری دارد (8/264 =P)، بازاریابی موبایلی بر رفتار خرید تاثیر مثبت و معنی‌داری دارد (7/925 =P) بازاریابی ویروسی نیز بر رفتار خرید تاثیر مثبت و معنی‌داری دارد (7/104 =P).
کلیدواژه ها
رفتار خرید، بازاریابی، رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی موبایلی، بازاریابی ویروسی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر