کشف مفهوم سازی درس تربیت بدنی توسط معلمان تربیت بدنی دوره متوسطه
کد مقاله : 1230-CNF
نویسندگان
سیمین پاکروان *
کارشناس ارشد تربیت بدنی
چکیده مقاله
این مقاله به بررسی و کشف درک معلمان سلامت / بهداشت و تربیت بدنی استرالیا از مفهوم تربیت بدنی از درک ماهیت موضوع درسی و تفسیر آنها از نقطه نظر و هدف خاص آن موضوع درسی می‌پردازد که این تفسیر و تعبیر تأثیر مستقیم و/یا غیرمستقیم در مورد طیف وسیعی از تصمیمات مهم، مانند درک ماهیت و هدف از موضوع درسی اشان، انتخاب محتوا، نوع رویکرد پداگوژیک اتخاذ شده، و اجرای اسناد برنامه درسی خواهدداشت. مفهوم سازی معلمان تربیت بدنی از درس تربیت بدنی و سلامت در پذیرش و تصویب برنامه درسی سلامت و تربیت بدنی استرالیا به عنوان سند برنامه درسی جدید و پذیرش آن در طراحی و اجرای برنامه توسط معلمان در سراسر استرالیا بسیار حائز اهمیت است. در نتیجه، هدف کلی این تحقیق کشف فلسفه‌های روزمره معلمان سلامت و تربیت بدنی دوره اول متوسطه نسبت به آموزش تربیت بدنی (درس تربیت جسمانی / بدنی) و چگونگی طراحی و اجرای تربیت بدنی در سال های 7 تا 10 تأثیر می گذارد. این مقاله در مورد یکی از فازهای این تحقیق گسترده است. نظرسنجی از (N=112) معلمان سلامت و تربیت بدنی دوره اول متوسطه صورت گرفت. یافته های تحقیق بینشی را در فلسفه عملی و "روزمره" معلمان سلامت و تربیت بدنی دوره اول متوسطه استرالیا ایجاد کرد . همچنین راهنماهای عملی برای عمل و همچنین توجیه آنها برای اعمالشان ارائه و فراهم می سازد.
کلیدواژه ها
مفهوم سازی،درس تربیت بدنی،برنامه درسی استرالیا
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی