بررسی نقش معلم در آموزش تربیت بدنی مبتنی بر دیدگاه‌های تربیتی فلاسفه غربی
کد مقاله : 1232-CNF
نویسندگان
علی محمدی *
دانشگاه فرهنگیان
چکیده مقاله
هدف مقاله حاضر، بررسی نقش معلم در آموزش تربیت بدنی مبتنی بر دیدگاه‌های تربیتی فلاسفه غربی است. روش پژوهش تحلیل محتوای کیفی است. در این مقاله تربیت‌بدنی به‌عنوان یک فعالیت فرهنگی که تحت تأثیر جریان‌های فلسفی متعدد است، در نظر گرفته شده است؛ بنابراین، به مباحث فلسفی در مورد تربیت‌بدنی از دوره‌های مختلف، ازجمله یونان باستان، قرون وسطی، دوران مدرن و همچنین دوران پست مدرن پرداخته شده است. نتایج پژوهش حاضر مشخص کرد که مکاتب فلسفی اصالت وجود، اصالت واقعی و عمل‌گرایی که تربیت‌بدنی را ضروری می‌دانند، به نقش معلم در آموزش تربیت بدنی تأکید دارند. از آنجاییکه در حوزه تربیت‌بدنی برای تمام حرفه‌ها اعم از تدریسی، تربیتی و مربیگری تربیت‌بدنی، اعتقاد به باورهای فلسفی درباره ورزش و تربیت‌بدنی، امری اساسی است؛ بنابراین، تشویق و گسترش بحث فلسفی در مورد تربیت‌بدنی ضروری تلقی می‌شود و برای جلوگیری از تقلیل‌گرایی‌های فلسفی در مورد تربیت‌بدنی، توصیه می‌شود آموزش فلسفی متخصصان ورزش ترویج شود.
کلیدواژه ها
معلم، تربیت‌بدنی، ورزش، فلسفه غرب
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر