درس پژوهی آموزش مهارت دو امدادی سرعت مارپیچ پایه ششم
کد مقاله : 1233-CNF (R1)
نویسندگان
نسرین دماوندی *، راحله کمیلی مقدم، محبوبه عبداله آبادی، ستاره شایسته کیا
دبیر تربیت بدنی
چکیده مقاله
امکانات آموزشی به‌صورت عادلانه در مناطق مختلف تقسیم نشده‌اند. به طور مثال نبود پیست دوومیدانی در بخش زبرخان چالش پیشرو معلمان در تدریس این درس می‌باشد.
دانش‌آموزان زبرخان استعداد ویژه‌ای در کسب مقام‌های ورزشی در دوومیدانی از خود نشان داده‌اند که این مهم، ما را به این فکر انداخت که چگونه شرایطی را ایجاد نماییم که باتوجه‌ به امکانات موجود بهترین استفاده را برای ارتقا سطح این دانش‌آموزان ایجاد نماییم.
بدین منظور با پیگیری شش معلم تربیت‌بدنی در منطقه جلسه‌ای تحت عنوان درس‌پژوهی تشکیل و به همفکری در این باره پرداخته شد.
چالش‌های پیشرو برای تدریس دوومیدانی مورد اتفاق‌نظر قرارگرفت و موضوع یاددهی منطقه تعویض ، چالشی بود که بیشتر افراد گروه با هم یک نظر بودند.
بدین ترتیب باتوجه ‌به امکانات پیشنهاد شد دوی 4 در 100 متر در طرح درس ویژه درس‌پژوهی گنجانده شود.
آموزش در مکان کوچک‌تر از واقعیت ولی با نشان‌دادن عکس‌ها و پوسترهایی از پیست‌های واقعی ما را در ادامه مسیر کمک نمود.
روش تدریس، آموزش از طریق یادگیری مشاهده‌ای و تمرین منطقه تعویض در بازی‌ها و ایستگاه‌های مختلف است.
کلیدواژه ها
درس پژوهی، دو امدادی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر