بررسی نقش معلمان در پیشگیری و اصلاح سندرم متقاطع فوقانی در دانش آموزان: مطالعه مروری نظامند
کد مقاله : 1241-CNF
نویسندگان
مهران مدیحیان *1، حسن صادقی1، دکتر محمدابراهیم مرجانی2
1دانشگاه خوارزمی
2استادیار فیزیولوژی ورزشی پردیس شهید چمران دانشگاه فرهنگیان تهران
چکیده مقاله
در این مقاله مروری به بررسی پروتکل ها و روش هایی که معلمان در پیشگیری و اصلاح سندرم متقاطع فوقانی در دانش آموزان و پرداخته شد. همچنین عوامل تاثیر گذار بر احتمال ابتلا به این ناهنجاری و روشهای تمرینی مربوطه نیز بررسی گردید. در این مطالعه مروری سیستماتیک از موتور های جستجوی داخلی و خارجی Google scholar, PubMed, Scopus SID, Magiran, Irandoc, و با کلید واژه های (upper cross syndrome or upper crossed syndrome) و (upper cross syndrome and student) و (upper cross syndrome and teacher) به زبان انگلیسی و فارسی استفاده گردید. تعداد 12 مقاله پس از ملاک های وررود و خروج مورد ارزیابی قرار گرفت و این مطالعات به طور عمده متدهای تمرینی NASM و ترکیبی از تمریناات کششی،تقویتی و آموزش پاسچر را نسبت به تمرینات کششی ، تقویتی و آموزش پاسچر به تنهایی پیشنهاد و ارجحیت داده است. معلمان می‌توانند ضمن ارائه بازخوردهای مناسب با استفاده از بازی‌های اصلاحی کودکان را ترغیب به انجام تمرینات کنند و در سنین بالاتر با استفاده از تمریناتی مانند تمرینات NASM، تمرینات ترکیبی از کشش و تقویت عضلات اقدام به اصلاح ناهنجاری کنند. ضمن اینکه معلمان باید عوامل تاثیرگذار بر پاسچر دانش آموزان خویش مانند حالت نشستن، کوله پشتی سنگین، نحوه کار با تلفن همراه را در نظر بگیرند.
کلیدواژه ها
سندرم متقاطع فوقانی، دانش آموزان، معلمان، بازی‌های اصلاحی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی