پدیدار شدن روش های نوین آموزش درس تربیت بدنی در پی شیوع بیماری کووید 19 |
کد مقاله : 1243-CNF |
نویسندگان |
مراد حسینی *1، احسان جعفری2، علی محمدی3 1استادیار تربیت بدنی، گروه آموزش تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. 2دانشگاه فرهنگیان کرمان 3گروه آموزش تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران |
چکیده مقاله |
هدف از پژوهش پدیدار شدن روش های نوین آموزش درس تربیت بدنی در پی شیوع بیماری کووید 19 بود. به دنبال شیوع بیماری کووید 19 ، گسترش روزافزون تقاضا برای آموزش الکترونیکی در آموزش دروس مختلف در مقاطع مختلف تحصیلی، نگرانی از کیفیت یادگیری از راه دور را به یکی از مهمترین موضوعات جهانی تبدیل کرده بود. این امر به ویژه در طی شیوع بیماری کووید 19 که آموزش الکترونیکی منبع مهمی برای ادامۀ فعالیتهای آموزشی محسوب می شد، بیش از پیش مد نظر قرار گرفت. نتایج این پژوهش نشان داد که آماده کردن یک محتوای آموزشی برای تدریس درس تربیت بدنی کاملا حرفه ای است و برای طراحی آن باید دیدگاه های فراوانی را در نظر گرفت و از فنآوریهای نوین نیز می توان در بهبود تدریس استفاده نمود. هر معلم تربیتبدنی باید خود را ملزم به یادگیری فنآوری و علوم ارتباطی جدید کند تا در صورت نیاز، پیشبینی کرده و محتوای خود را آماده کند و آن را به یادگیرندگان ارائه دهد. بنابراین، داشتن تخصص در زمینه ایجاد محتوای آموزشی درس تربیتبدنی به یکی از تواناییهای اجباری معلمان تربیتبدنی در آینده می تواند تبدیل شود. |
کلیدواژه ها |
آموزش تربیت بدنی، فنآوری های نوین، کووید 19 |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |