افزایش میزان علاقمندی دانش آموزان کلاس برای شرکت در بازی ها و رشته های ورزشی دیگر و کم رنگ شدن فوتبال محوری |
کد مقاله : 1244-CNF (R1) |
نویسندگان |
شهرام سلیمی *1، جواد خاوری2 1شهرام سلیمی، دانشجوی دکترا مدیریت ورزشی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج ، سنندج ، ایران 2کارشناس ارشد تربیت بدنی ، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه بروجرد ،بروجرد، ایران |
چکیده مقاله |
اهمیت دادن به ورزش در دوران کودکی، امری مهم و حیاتی است. زیرا کودک همواره در حال رشد است و رشد مطلوب و همه جانبه او میتواند در زندگی آیندهاش بسیار مفید و موثر واقع شود. رشد کودک در صورتی در دوران نوجوانی تکمیل میشود.که جریان رشد او در تمامی مراحل قبلی به خوبی هدایت شده باشد. برنامهریزی درس تربیت بدنی و ورزش در دبستان باید به گونهای صورت گیرد که فقط به رشد و تکامل قوای جسمانی محدود نشود باید تمامی ابعاد شخصیت کودک اعم از عاطفی، روانی، اجتماعی و غیره را در برگیرد. دانش آموزان از من درخواست وسایل رشته های ورزشی را که یاد گرفته بودند، می کردند. در بعضی جلسات حتی یک نفر هم به بازی فوتبال علاقه نشان نمی داد. بچه ها در رشته های که شناخت پیدا کرده بودند به بازی می پرداختند. پرتاب و شوت سه گام بسکتبال را یاد گرفته بودند و از توپ و حلقه بسکتبال با لذت خاصی استفاده می کردند. تعدادی از دانش آموزان به بازی هایی مانند هفت سنگ می پرداختند و چند نفر از آنها با هم شطرنج بازی می کردند. حتی در جلساتی که هوا خوب بود بچه ها درخواست می کردند به نمازخانه بروند و به تمرین حرکات ژیمناستیک بپردازند. تعداد غایبین خیلی کاهش یافت و کمتر دانش آموزی احساس بی حوصلگی می کرد یا اجازه می گرفت به خانه برود. انگیزه حضور در تیم مدرسه باعث شده بود که مهارت و توانایی های خود را در رشته های مختلف نشان دهند و به تمرین بپردازند. دانش آموزانی که شلوغ بودند از شدت بی نظمی آنها کاسته شده بود و خود را با وسایل ورزشی مشغول کرده بودند. دانش آموزان با توپ هایی که برای تمرینات دیگر به آنها دادم فوتبال بازی نمی کردند و به تمرینات مربوطه می پرداختند.. |
کلیدواژه ها |
علاقمندی دانش آموزان، شرکت در بازی ها، کم رنگ شدن فوتبال محوری |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |