جنبه های پداگوژی بنیادی جهت انجام تمرین مبتنی بر الگو در تربیت بدنی |
کد مقاله : 1246-CNF |
نویسندگان |
فرانک بلاغی اینالو1، حلیمه وحدت پور *2، فاطمه بلاغی اینالو3، مرضیه وحدت پور4، روح الله محمدی میرزایی5 1دکتری فیزیولوژی ورزشی عصبی عضلانی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه حکیم سبزواری انجمن علمی آموزشی معلمان تربیت بدنی استان فارس 2دبیر تربیت بدنی 3معاون اجرایی 4اموزگار پایه 5تهران- دانشگاه فرهنگیان |
چکیده مقاله |
این مقاله به تشریح پداگوژی حرفهای معلمان در زمینه فرهنگ بدنی و ورزش، اثربخشی جنبههای حرفهای، اشکال و روشهای بهبود پداگوژی حرفهای، کیفیت شایستگی حرفهای و ماهیت آنها میپردازد. مواد و روشها: ضرورت توسعه برنامههای ویژه نوآورانه برای ارتقای شایستگی حرفهای و آموزشی اثبات شده، پیشنهادها و توصیههایی در مورد اجزای آن تدوین شده است. نتیجهگیری: دانش و مهارتهای لازم برای ایجاد رشد فیزیکی همه جانبه از طریق استفاده از حرکات بدنی نسبتا ابتدایی مبتنی بر ژیمناستیک پایه، دو و میدانی و بازیهای ورزشی برای آموزش معلمان آینده در تربیتبدنی و ورزش است. مهارتها باید تلقین شوند. توانایی معلمان تربیتبدنی و ورزش در آینده در تنوع بخشیدن به ابزارهای حرکتی مورد استفاده، تغییر اندازهگیری کمی و شدت تکرارها، مدت و ماهیت استراحت در حین تمرین و بین تمرینات است که به آنها کمک میکند تا کیفیتهای حرکتی مختلف را پرورش دهند. همچنین کمک خواهد کرد تا معلمان آینده در تربیتبدنی و ورزش با تسلط بر مبانی پداگوژی و علوم طبیعی مهارتهای حرفه ای بعدی را به شکل بهتر و کارمدتری انجام دهند. |
کلیدواژه ها |
مشارکت، تربیتبدنی، مدل های پداگوژی، تمرین مبتنی بر مدل، یادگیری |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |