ارتباط نوآوری و یادگیری سازمانی با نقش میانجی آموزش های پداگوژیکی در معلمان تربیت بدنی استان ایلام
کد مقاله : 1249-CNF
نویسندگان
معصومه احمدی فرد *1، الهام عباسی2، طیبه عیسی زاده3
1کارشناس آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد و اموزش و پرورش ایلام
2کارشناسی علوم پزشکی فاطمیه قم - اموزش و پرورش ایلام
3کارشناس روانشناسی عمومی - اموزش و پرورش ایلام
چکیده مقاله
هدف از انجام تحقیق بر بررسی ارتباط نوآوری و یادگیری سازمانی با نقش میانجی آموزش های پداگوژیکی در معلمان تربیت بدنی استان ایلام بود. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و روش آن توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق کلیه معلمان تربیت بدنی استان ایلام (384) نفر بودند که بر اساس فرمول کوکران تعداد 192 به‌عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. جهت جمع‌آوری اطلاعات از پرسشنامه نوآوری سازمانی جرفی و همکاران (2013)، پرسشنامه یادگیری سازمانی سنگه (1995) و پرسشنامه مهارت‌های پداگوژیکی صداقت و همکاران (1399) استفاده شد. نتایج نشان داد رابطه‌ی معنادار بین نوآوری و یادگیری سازمانی با نقش میانجی آموزش های پداگوژیکی در معلمان تربیت بدنی استان ایلام وجود دارد. در نتیجه نوآوری در زمینه آموزش و یادگیری، شامل ایجاد روش‌های جدید، استفاده از فناوری‌های نوین و بهبود فرآیندهای آموزشی است. آموزش‌های پداگوژیکی برای معلمان تربیت بدنی نیز هدف دارند تا آن‌ها را به روزرسانی کنند و بهترین روش‌ها و راهبردهای آموزشی را به کار ببرند. بنابراین، آموزش‌های پداگوژیکی می‌توانند به عنوان یک میانجی برای انتقال نوآوری‌های آموزشی به عملکرد معلمان تربیت بدنی در استان ایلام عمل کنند.
کلیدواژه ها
نوآوری، یادگیری، آموزش پداگوژیک، معلمان تربیت بدنی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی