بررسی ارتباط مهارت های پداگوژیکی در انگیزه و عملکرد تیمی شرکت در المپیادهای ورزشی در مدارس شهر کرج
کد مقاله : 1251-CNF
نویسندگان
سیده محدثه حسینی *1، حوا قیصرنیا2، سجاد پورمحمودی3
1کارشناسی آموزش ابتداییناحیه یک کرج
2ناحیه یک کرج کارشناس آموزش پیش دبستان
3ناحیه یک کرج
چکیده مقاله
هدف از انجام تحقیق ت بررسی ارتباط مهارت های پداگوژیکی در انگیزه و عملکرد تیمی شرکت در المپیادهای ورزشی در مدارس شهر کرج بود. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و روش آن توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق حاضر، شامل تمام دانش آموزان شرکت کننده در المپیادهای ورزشی در مدارس شهر کرج بود که با توجه به حجم بالای جامعه و مراجعه به جدول مورگان حجم نمونه 386 نفر به روش نمونه‌گیری خوشه ای چندمرحله ای، انتخاب شدند. جهت جمع‌آوری اطلاعات از پرسشنامه عملکرد تیم‌های کاری مایک وست و ویکز(1994) و پرسشنامه انگیزش مشارکت ورزشی پلتیر و همکاران (۱۹۹۵) و پرسشنامه مهارت های پداگوژیکی صداقت و همکاران (1399) استفاده شد. نتایج نشان داد رابطه‌ی معنادار بین مهارت های پداگوژیکی در انگیزه و عملکرد تیمی شرکت در المپیادهای ورزشی در مدارس شهر کرج وجود دارد. در نتیجه مهارت‌های پداگوژیکی به معلمان ابزارهای لازم را می‌دهند تا عملکرد تیمی را در دانش‌آموزان تقویت کنند. در المپیادهای ورزشی، تیم‌هایی که اعضایشان به خوبی با هم همکاری می‌کنند، عملکرد بهتری نشان می‌دهند. با استفاده از روش‌های آموزشی پداگوژیکی، معلمان می‌توانند به دانش‌آموزان یاد بدهند که چگونه با همکاری، ارتباط مؤثر، تقسیم وظایف، و رهبری مؤثر، به عنوان یک تیم ورزشی عمل کنند. این مهارت‌ها به دانش‌آموزان کمک می‌کنند تا در المپیادها بهترین عملکرد را از خود نشان دهند و به عنوان یک تیم موفق عمل کنند.
کلیدواژه ها
مهارت های پداگوژیک، انگیزه، عملکرد تیمی، المپیادهای ورزشی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی