مقایسه تأثیرگذاری دو شیوه آموزشی کودک محور و معلم محور بر رشد مهارت های حرکتی کودکان ۳ الی ۱۲ ساله |
کد مقاله : 1253-CNF |
نویسندگان |
فاطمه نیاکار آلانق1، فرشته نجاری فام *2، هاجر افتخاری3 1دانشگاه فرهنگیان، پردیس فاطمه الزهرا(س) تبریز 2دانشگاه فرهنگیان،پردیس فاطمة الزهرا(س)تبریز 3وزارت آموزش و پرورش ، ناحیه ۳ تبریز، مدرسه شهید داوود پاکدامن، معلم مقطع ابتدایی |
چکیده مقاله |
زمینه و هدف: شیوه تدریس از مهمترین مؤلفههای تاثیرگذار بر تحول و رشد مهارت حرکتی کودکان به شمار میرود؛ که در سنین پیش دبستانی و دبستانی حائز اهمیت بالایی است و چه بسا تاثیر خود را در مهارت حرکتی دورههای دیگر نیز نمایان میسازد. هدف ما از پژوهش حاضر، مقایسه اثرگذاری دو شیوه آموزشی کودک محور و معلم محور بر رشد مهارت های حرکتی کودکان می باشد. روش: روش تحقیق در پژوهش حاضر، از نوع مروری_کتابخانه ای است که در فرایند آن از مقالات و سایت های معتبر بهره گرفته شده است. نتیجه گیری: نتایج حاصله از اغلب پژوهش بدین شرح می باشد که رویکرد آموزشی کودک محور در مقایسه با رویکرد معلم محور، در ارضای نیاز های کودکان چون (بازی، تشویق، فرصت تمرین) به شیوه موثرتر عمل می نماید و در گام اول منجر به افزایش انگیزه و فعالیت های ورزشی گشته و سپس زمینه رشد و بهبود مهارت های حرکتی را فراهم می سازد. |
کلیدواژه ها |
رویکرد آموزشی کودک محور، رویکرد آموزشی معلم محور، مهارت های حرکتی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |