رابطه نحوه گذران اوقات فراغت با رضایت شغلی معلمان تربیت بدنی شهرستان قزوین
کد مقاله : 1255-CNF
نویسندگان
زینب نقی لو *1، فرشته کتبی2
1استادیار گروه آموزش تربیت بدنی- دانشگاه فرهنگیان قزوین- پردبیس بنت الهدی صدر
2استادیار گروه آموزش تربیت بدنی- دانشگاه فرهنگیان یزد
چکیده مقاله
هدف از پژوهش حاضر ارتباط نحوه گذران اوقات فراغت با رضایت شغلی معلمان تربیت بدنی شهرستان قزوین می باشد. این پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی و شیوه جمع آوری داده ها و اطلاعات، بصورت کتابخانه ای و مطالعات میدانی بود. ابزار جمع آوری داده ها، پرسشنامه استاندارد رضایت شغلی بریفیلدوروث (1977) و پرسشنامه ابراهیمی و همکاران (1390) با ضریب آلفای کرونباخ 81% می باشد. جامعه آماری تحقیق کلیه معلمان تربیت بدنی شهرستان قزوین بود که تعداد آن‌ها 210 نفر از آن‌ها براساس جدول مورگان و به صورت‌تصادفی به‌عنوان نمونه در تحقیق شرکت نمودند. داده‌ها در دو بخش آمار توصیفی و آمار استنباطی تجزیه و تحلیل شدند و از آزمون کلموگروف اسمیرنف و همبستگی پیرسون استفاده گردید. یافته ها نشان داد که بین اوقات فراغت فعال و رضایت شغلی ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد، بین اوقات فراغت غیرفعال و رضایت شغلی معلمان تربیت بدنی شهرستان قزوین رابطه معناداری وجود ندارد.
کلیدواژه ها
اوقات فراغت، تربیت بدنی، معلمان، رضایت شغلی، شهرستان قزوین.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر