نقش و بایستگی بازیهای فکری و حرکتی زنگ ورزش، بر بهبود سلامت یادگیری دانش آموزان دوره ابتدایی |
کد مقاله : 1261-CNF |
نویسندگان |
محمد مهدی نقیبیان *1، عارفه زاهدی صفا2، سمیه درویشی3 1دانشگاه فرهنگیان کرمان ، پردیس خواجه نصیرالدین طوسی 2دانشگاه فرهنگیان کرمان ، پردیس شهید باهنر 3دانشگاه فرهنگیان کرمان پردیس باهنر |
چکیده مقاله |
مقاله حاضر تاکید بر این نکته دارد که بهره گیری از بازیهای فکری و حرکتی چه نقشی می تواند بر عملکرد تحصیلی و رشد اجتماعی دانش آموزان و به طور کلی سلامت یادگیری آنان داشته باشد. وقتی که دانشآموزان به مدت زمان کوتاهی از کتاب های درسی فاصله گرفته و استراحت میکنند؛ شرکت در این بازیها، میتواند به عنوان یک نفسگیر یادگیری، تعادل و سلامت فیزیکی آنان را تحت تاثیر قرار دهد. از طرفی بازیهای فکری در زنگ ورزش میتوانند به دانشآموزان اجازه دهند که از فعالیتهای حسابی فرار کنند و به تقویت حافظه، تمرکز و توجه خود بپردازند. این نوع بازیها میتواند مانند یک جرقه موجب افزایش انگیزه و تحریک عقل دانشآموزان شود همچنین، بازیهای حرکتی میتوانند به دانشآموزان اجازه دهند که انرژی خود را تخلیه کنند و به قدرت بدنی و تعادل روحی خود افزوده و منعکس کنند. به طور خلاصه، به کارگیری بازیهای فکری و حرکتی و نهادینه کردن شعار «بیشتر بازی کن، بهتر یاد بگیر» توسط معلمان تربیت بدنی در زنگ ورزش و صیحگاه مدارس ابتدایی میتواند به دانشآموزان کمک کند تا با کسب تجربه های متفاوت در جهت بهبود سلامت یادگیری و کارایی خود حرکت کنند. |
کلیدواژه ها |
سلامت یادگیری، فکری و حرکتی، بازی، زنگ ورزش، تربیت بدنی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |