بررسی رابطه یادگیری و سلامت روان با نقش میانجی مهارت های پداگوژیک در معلمان تربیت بدنی شهر کرج |
کد مقاله : 1262-CNF |
نویسندگان |
جواد صفری *1، فریبا رضایی2، فریده عزیری3 1دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی - آموزش و پرورش کرج ناحیه یک راهبر آموزشی و تربیتی بخش آسارا 2البرز منطقه : ناحیه یک کرج پست : کارشناس آموزش ابتدایی دانشجوی دکتری روان شناسی تربیتی 3البرز کرج ناحیه یک ابتدایی آموزگار پایه دوم علامه طباطبایی یک پسرانه |
چکیده مقاله |
هدف از انجام تحقیق بررسی رابطه یادگیری و سلامت روان با نقش میانجی مهارت های پداگوژیک در معلمان تربیت بدنی شهر کرج بود. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و روش آن توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق حاضر، شامل تمام معلمان تربیت بدنی شهر کرج به تعداد 932 نفر است که با مراجعه به جدول مورگان حجم نمونه 281 نفر به روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. جهت جمعآوری اطلاعات از پرسشنامه یادگیری نیفه (2001) و پرسشنامه سلامت روان (گلدبرگ، 1972) و پرسشنامه مهارت های پداگوژیکی صداقت و همکاران (1399) استفاده شد. نتایج نشان داد رابطهی معنادار بین یادگیری و سلامت روان با نقش میانجی مهارت های پداگوژیک در معلمان تربیت بدنی شهر کرج وجود دارد. در نتیجه. مهارتهای پداگوژیک معلمان تربیت بدنی میتواند به عنوان میانجی در رابطه بین یادگیری و سلامت روان عمل کند. وقتی معلمان تربیت بدنی مهارتهای پداگوژیک قوی دارند و از روشهای آموزشی مناسب استفاده میکنند، دانشآموزان بهتر میتوانند درک کنند و در فعالیتهای تربیت بدنی شرکت کنند. این بهبود در یادگیری و مشارکت، سلامت روان دانشآموزان را نیز تحت تأثیر قرار میدهد. |
کلیدواژه ها |
حمایت اجتماعی، تعلق خاطر کاری، آموزش پداگوژیکی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |