تبیین ارتباط مهارت های پداگوژیک با به کارگیری فناوری نوین آموزشی در معلمان تربیت بدنی شهر طبس |
کد مقاله : 1265-CNF |
نویسندگان |
نفیسه ایلخانی *1، زهرا ایلخانی2، فاطمه ایلخانی3 1کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور - دبیر درس تربیت بدنی 2کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه آزاد بیرجند - معاون آمئزشی دبستان دخترانه فریبا 3کارشناسی گفتار درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد |
چکیده مقاله |
هدف از انجام تحقیق تبیین ارتباط مهارت های پداگوژیک با به کارگیری فناوری نوین آموزشی در معلمان تربیت بدنی شهر طبس بود. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و روش آن توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق حاضر، شامل تمام معلمان شهر طبس به تعداد 121 نفر است که با توجه به محدود بودن جامعه، تعداد نمونه به شکل تمام شمار در نظر گرفته شد. جهت جمعآوری اطلاعات از پرسشنامه فناوری در آموزش یاکووز (2005) و پرسشنامه مهارت های پداگوژیکی صداقت و همکاران (1399) استفاده شد. نتایج نشان داد رابطهی معنادار بین مهارت های پداگوژیک با به کارگیری فناوری نوین آموزشی در معلمان تربیت بدنی شهر طبس وجود دارد. در نتیجه با استفاده از فناوری نوین آموزشی، معلمان تربیت بدنی میتوانند روشهای آموزشی متنوعی را به کار بگیرند. این تنوع در روشهای آموزشی میتواند بهترین روش برای هر دانشآموز را فراهم کند و بهبود یادگیری آنها را تسهیل کند. فناوری نوین آموزشی میتواند به معلمان تربیت بدنی کمک کند تا بازخورد سازنده به دانشآموزان خود ارائه دهند. از طریق نرمافزارها و سامانههای آموزشی، معلمان میتوانند عملکرد دانشآموزان را ثبت و تحلیل کنند و بازخورد مناسبی را جهت بهبود یادگیری و عملکرد آنها ارائه دهند. |
کلیدواژه ها |
مهارت های پداگوژیک، فناوری نوین، آموزش، معلمان تربیت بدنی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |