بررسی نقش فناوری اطلاعات بر انگیزش مشارکت ورزشی با تأکید بر آموزش مهارتهای پداگوژیکی در معلمان تربیتبدنی شهر ایلام |
کد مقاله : 1267-CNF |
نویسندگان |
لیلا رحمی *1، آزیتا دارشی2، سپیده همتی3 1کارشناس تربیت بدنی دانشگاه شهید چمران اهواز - دبیر تربیت بدنی 2کارشناسی آموزش ابتدایی 3کارشناسی ارشد ریاضی |
چکیده مقاله |
هدف از انجام تحقیق بررسی نقش فناوری اطلاعات در توانمندسازی نیروی انسانی با تأکید بر آموزش مهارتهای پداگوژیکی در معلمان تربیتبدنی شهر ایلام بود. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و روش آن توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق حاضر، شامل تمام معلمان مدارس متوسطه دوم شهر ایلام به تعداد 576 نفر است که با مراجعه به جدول مورگان حجم نمونه 231 نفر به روش نمونهگیری تصادفی طبقهای، انتخاب شدند. جهت جمعآوری اطلاعات از پرسشنامه فناوری اطلاعات لویت و وایزلر (1985)، پرسشنامه انگیزش مشارکت ورزشی پلتیر و همکاران (۱۹۹۵) و پرسشنامه مهارتهای پداگوژیکی صداقت و همکاران (1399) استفاده شد. نتایج نشان داد رابطهی معنادار بین فناوری اطلاعات بر انگیزش مشارکت ورزشی با تأکید بر آموزش مهارتهای پداگوژیکی در معلمان تربیتبدنی شهر ایلام وجود دارد. در نتیجه فناوری اطلاعات میتواند به عنوان یک ابزار برای افزایش انگیزه و پاداش در مشارکت ورزشی استفاده شود. با استفاده از برنامهها و نرمافزارهای مبتنی بر فناوری، معلمان میتوانند سیستمهای پاداش و تشویق را برای دانشآموزان ایجاد کنند. به عنوان مثال، سیستمهای نمرهدهی و امتیازبندی، بازیهای رقابتی و جوایز مجازی میتوانند انگیزه و رقابت را برای دانشآموزان ایجاد کنند و آنها را به شرکت فعال در فعالیتهای ورزشی تشویق کنند. |
کلیدواژه ها |
فناوری اطلاعات، انگیزش، مشارکت ورزشی، مهارتهای پداگوژیکی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |