ابعاد روش تدریس اکتشافی هدایت‌ شده در تربیت بدنی
کد مقاله : 1273-CNF
نویسندگان
زهرا برقعیان *1، معصومه بغلانی2
1دانشجوی مدریت ورزشی دانشگاه اصفهان
2دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه اصفهان
چکیده مقاله
هدف از این پژوهش بررسی ابعادسبک تدریس اکشتافی هدایت کلاس تربیت بدنی‌می‌باشد. اولین رفتاری که یادگیرنده را درگیر کشف می‌کند، کشف هدایت‌شده نامیده می‌شود. ماهیت این رفتار یک رابطه خاص معلم و دانش‌آموز است که در آن توالی سؤالات معلم مجموعه متناظر را برای دانش‌آموز به وجود می‌آورد. هر سؤال توسط معلم، یک پاسخ صحیح کشف شده توسط دانش‌آموز را به دنبال دارد. تأثیر تجمعی این توالی - فرآیندی همگرا - یادگیرنده را به کشف مفهوم، اصل یا ایده مورد جستجو سوق می‌دهد. مشخصه تعیین کننده سبک اکتشافی هدایت‌شده، طراحی منطقی و متوالی سؤالاتی است که دانش‌آموز را به کشف پاسخی از پیش تعیین شده سوق می‌دهد. در ساختار سبک اکتشافی هدایت‌شده، نقش معلم تصمیم‌گیری درمورد موضوعات، ازجمله مفهوم و هدف کشف شده و طراحی پی در پی سؤالات برای دانش‌آموز است. نقش یادگیرنده کشف پاسخ‌ها ست. این بدان معناست که یادگیرنده در مورد بخش‌هایی از موضوع در مبحث انتخاب شده توسط معلم تصمیم می‌گیرد.
کلیدواژه ها
روش تدریس ، اکتشافی هدایت‌ شده ، تربیت بدنی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر