تبیین ارتباط حمایت اجتماعی مدیران و تعلق خاطر کاری با نقش واسطه ای آموزش پداگوژیکی در معلمان تربیت بدنی شهر ایلام |
کد مقاله : 1274-CNF |
نویسندگان |
مریم محمدیاری *، سمیره مرادی، فاطمه عزیزی کارشناسی آموزش ابتدایی |
چکیده مقاله |
هدف از انجام تحقیق تبیین ارتباط حمایت اجتماعی مدیران و تعلق خاطر کاری با نقش واسطه ای آموزش پداگوژیکی در معلمان تربیت بدنی شهر ایلام بود. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و روش آن توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق حاضر، شامل تمام معلمان مدارس متوسطه دوم شهر ایلام به تعداد 576 نفر است که با مراجعه به جدول مورگان حجم نمونه 231 نفر به روش نمونهگیری تصادفی طبقهای، انتخاب شدند. جهت جمعآوری اطلاعات از پرسشنامه حمایت اجتماعی فیلیپس (1986) و پرسشنامه تعلقخاطر شافلی (2003) و پرسشنامه مهارت های پداگوژیکی صداقت و همکاران (1399) استفاده شد. نتایج نشان داد رابطهی معنادار بین فناوری آموزشی در توسعه حرفه ای با محوریت آموزش پداگوژیکی در معلمان تربیت بدنی شهر بیرجند وجود دارد. نتایج نشان داد رابطهی معنادار بین حمایت اجتماعی مدیران و تعلق خاطر کاری با نقش واسطه ای آموزش پداگوژیکی در معلمان وجود دارد. با توجه به ضریب تعیین 13 درصد از واریانس متغیر توسعه آموزش پداگوژیکی بهوسیله و 40 درصد از واریانس متغیر تعلق خاطر کاری بهوسیله متغیر حمایت اجتماعی مدیران پیشبینی میشود، که این نتایج با تحقیقات عباس زاده (1390)، عیسی خانی (1390) و مازیاری و همکاران (1395) در یک راستا است. |
کلیدواژه ها |
حمایت اجتماعی، تعلق خاطر کاری، آموزش پداگوژیکی. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |