بررسی ارتباط توسعه مهارت های پداگوژیکی با همدلی و حمایت اجتماعی معلمان تربیتبدنی استان ایلام |
کد مقاله : 1282-CNF |
نویسندگان |
کلثوم شمسایی *1، میثم پرهوده2، زهرا دارشی3 1کارشناسی راهنمایی و مشاوره دانشگاه شهیدچمران اهواز - آموزش و پرورش ایلام 2کارشناسی ارشد علوم تربیتی 33- کارشناسی ادبیات فارسی |
چکیده مقاله |
هدف از انجام تحقیق بررسی ارتباط توسعه مهارت های پداگوژیکی با همدلی و حمایت اجتماعی معلمان تربیتبدنی استان ایلام بود. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و روش آن توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق حاضر، شامل تمام معلمان مدارس متوسطه دوم شهر ایلام به تعداد 576 نفر است که با مراجعه به جدول مورگان حجم نمونه 231 نفر به روش نمونهگیری تصادفی طبقهای، انتخاب شدند. جهت جمعآوری اطلاعات از پرسشنامه مهارتهای پداگوژیکی صداقت و همکاران (1399)، پرسشنامه حمایت اجتماعی فیلیپس (1986) و پرسشنامه همدلی مارک دیویس (1983) استفاده شد. نتایج نشان داد رابطهی معنادار بین توسعه مهارت های پداگوژیکی با همدلی و حمایت اجتماعی معلمان تربیتبدنی استان ایلام وجود دارد. در نتیجه توسعه مهارتهای پداگوژیکی در معلمان تربیتبدنی میتواند منجر به افزایش حمایت اجتماعی از آنها شود. وقتی معلمان تربیتبدنی به درستی استراتژیهای آموزشی را اجرا کنند و بهبود فرآیند یادگیری و توسعه دانشآموزان را ارزیابی کنند، احتمال بیشتری وجود دارد که جامعه تربیتبدنی و محیط اجتماعی به عنوان یک سازمان حمایت کننده برای معلمان عمل کنند. این حمایت اجتماعی شامل تشویق، تمجید و ارزشگذاری از کار معلمان تربیتبدنی است و میتواند به افزایش اعتماد و انگیزه آنها برای ادامه توسعه مهارتهای پداگوژیکی کمک کند. |
کلیدواژه ها |
مهارت های پداگوژیکی، همدلی، حمایت اجتماعی، معلمان تربیتبدنی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |