شاخص های تحلیل کلاس تربیت بدنی |
کد مقاله : 1285-CNF |
نویسندگان |
لاله جمالی *1، محسن وحدانی2 1دانشگاه اصفهان 2گروه رفتار حرکتی و مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران |
چکیده مقاله |
یکی از کلاسهای درس که دانشآموزان با انگیزه در آن حاضر میشوند، کلاسهای درس تربیتبدنی است.تربیت بدنی متمایز و منحصر به فرد است، چون فرد را در تمام ابعاد تربیتی رشد می دهد. تربیتبدنی نیز به عنوان یکی از برنامههای درسی مهم و اثرگذار باید هویت و جایگاه خود را در نظام تعلیم و تربیت بیابد. این برنامه دانشآموزان را توانمند میسازد تا توانایی،درک و تعهداتِ مورد نیاز برای بهرهمندی از زندگی سالم و فعال در تراز معیار ایرانی–اسلامی را در خود گسترش دهند و با رفتارهای صحیح و سالم در طول عمر برای خود، دیگران و محیط سودمند باشند. آگاهی روزافزونی از ارزش درس تربیت بدنی در درک چگونگی پیشرفت نوجوانان در مدرسه و زندگی وجود دارد. اما آنچه در حال حاضر از اهمیت زیادی برخوردار است ، کیفیت بخشی به این درس است. کیفیت بخشی به درس تربیت بدنی با تدریس کارآمد ،آمادگی معلم، صلاحیت و شایستگی معلم تربیت بدنی،برنامههای کاربردی پرمحتوا، طرح درس مناسب، کنترل و نظم کلاس، تجهیزات و امکانات مناسب ، ایمنی فضای آموزشی در ارتباط است. برای کیفیت بخشی به کلاس درس باید شاخص های تحلیل کلاس را بشناسیم . هدف این پژوهش بررسی ابعاد شاخصهای مختلف تحلیل کلاس تربیت بدنی است. |
کلیدواژه ها |
تربیت بدنی، نظام تعلیم و تربیت، مدرسه، پیشرفت، کیفیت بخشی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |